מחירון עץ אורן

מחירון עץ אורן

מחירון עץ אורן אמור להיות עניין פשוט, במיוחד לאור העובדה שעץ אורן נחשב לעץ בו נעשה השימוש הנרחב ביותר ברחבי העולם בכלל ובארץ במיוחד. מי שמנסה לבצע השוואת מחירים בין מחסני עצים מופתע לגלות שמחיריהם של מוצרי עץ אורן כחומר גלם אינם אחידים כלל (בין הספקים השונים) ועשויים אף להשתנות מדי פעם אצל אותו ספק.

הסיבות להבדלים ולשינויים האפשריים במחירוני עץ אורן הם הבדלים באיכות העץ ותנודות עולמיות בהיצע ובביקוש לעץ אורן (לעיתים כחלק מתנודות רוחביות המקיפות סוגי עץ רבים).

השפעת מרכיב איכות העץ על מחירון עץ אורן מורכבת הן מאיכותו של העץ עצמו והן מאיכות העיבוד שעובר העץ, החיתוך, ההקצעה, הליטוש וכן טיפולים שנועדו לשפר את עמידות העץ לנזקי מזג אוויר ומזיקים אחרים.

לפיכך לא ניתן להרכיב מחירון עץ אורן שישקף את המחירים האופייניים אצל מרבית מחסני העצים. עם זאת, כדי לסייע למי שמבקש למצוא עץ אורן באיכות המתאימה לו ובמחיר המשתלם ביותר, יש מקום לערוך רשימה, הכוללת ציון סדר גודל של מחיר, של חתכי הקורות השונות, מידותיהן של פלטות, מידות עץ אורן גושני, מידות עץ אורן לדק, לפרקט, האם קיים ציפוי פורניר וכו'. בהמשך תמצאו מחירון עץ אורן המצביע על סדרי גודל המחירים הנהוגים.

כאמור עץ אורן הוא הממלא את רוב צרכי התעשייה בארץ. סוגי עץ האורן הנמכרים במחסני עצים בארץ הם אורן פיני ואורן רוסי. איכות העץ עשויה להשתנות בהתאם לאזור בו גדל, המנסרה בה עובד ועוד. באופן כללי אורן פיני נחשב איכותי יותר מאורן רוסי. מקובל לציין את איכות העץ במספר כשאורן פיני מדרגה 5 נחשב לאיכותי ביותר.

להלן סוגים וסדרי גודל של מחירים אופייניים למוצרי עץ אורן כחומר גלם:

קורות עץ אורן פיני מוקצע בחתך 5סמ' על 5 סמ' בין 6-9 ש"ח
קורות עץ אורן פיני מוקצע בחתך 5סמ' על 10 סמ' בין 15-20 שח למטר
לוחות עץ אורן פיני מוקצע בעובי 2סמ' וברוחב 20 סמ' – בין 15-20 שח למטר
לוחות עץ אורן פיני בעובי 2סמ' וברוחב 15סמ' בין 10-15 שח למטר
פלטת עץ אורן פיני במידות 244X122X27 ממ' – כ600 שח לפלטה
פלטת עץ אורן פיני בעובי 4 סמ' – כ 500 שח למטר מרובע

עץ אורן גושני עשוי להגיע במגוון חתכים ואיכויות, מומלץ לברר מחירים לפי מחירון עץ אורן של כמה מחסני עצים מובילים המציעים את המגוון הרחב ביותר של עץ אורן גושני. כמובן שהשוואת מחירים כזו יש לעשות לאחר שבחרתם את מידות העץ הגושני הרצויות שהכי יתאימו לצרכיכם.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול