איך נקבע מחיר עץ

איך נקבע מחיר עץ

מחיר עץ הוא נתון חשוב עבור מי שמתכנן פרויקט בניה בעץ.

לכאורה אפשר לברר בקלות מחירים של סוגי העץ השונים על ידי בדיקת המחירונים של מחסני עצים. בפועל המצב קצת יותר מורכב, במחסני העץ ניתן למצוא שלל מוצרים גם כשהמוצר מכונה באופן דומה במחירונים של מחסני עצים שונים ייתכן שמדובר בעץ בעל תכונות שונות לחלוטין.

אם ניקח לדוגמא את סוג העץ הנפוץ ביותר בארץ, עץ אורן, ניתן להשיגו במגוון איכויות (נהוג סולם דירוג איכות, כאשר הטוב ביותר הוא עץ אורן פיני מדרגת איכות חמש), יש אורן רוסי ואורן פיני, יש טיפולי מנע שונים המקנים לעץ עמידות ייתרה מפני פגעי מזג אוויר ומזיקים. לכן ברור שלא מספיק לבדוק מה מחיר עץ אורן אלא חשוב לברר בדיוק באיזה סוג של עץ אורן מדובר ואלו טיפולים עבר.

>>>אולי תתעניין גם בסוגי פרקטים לפרויקט הבא שלך?

עובדה נוספת המקשה על עריכת חישובי עלות פרויקטים בהן מעורבת בניה בעץ היא שמוצרי עץ מושפעים רבות מתנודות עולמיות ומקומיות בהיצע ובביקוש וברכיבים נוספים הקובעים לבסוף את המחיר לצרכן.

כך מחיריהם של סוגי עץ שמקורם ביבשת אמריקה הושפעו מהשפל בכלכלה האמריקנית וההאטה בבניה בארה"ב. בגלל האטה זו ירדה הדרישה המקומית (בארצות מוצאו) לעץ זה ומלאי גדול ממנו הפך זמין לייצוא. זו הסיבה שמחסני העצים בארץ יכולים היו להוזיל מחיר עץ מן הסוגים הנ"ל (למשל מייפל, בוק ומהגוני).

לאור התנודות שתוארו מחיר עץ הוא נתון שיש לבדוק בכל מקרה לגופו. כאשר זקוקים לכמות גדולה יחסית של עץ משתלם להשוות מחירים בין כמה מחסני עצים גדולים כדי לקבל מושג על רמת המחירים העדכנית. לאחר שיש בידינו הערכה זו אפשר גם לנסות מזלנו במחסני עצים קטנים יותר.

בכל מקרה צריך לזכור לקחת בחשבון את עלות ההובלה, יש מי שמציע עץ למכירה במחירים נמוכים אך מיקומו מחייב הובלה על חשבוננו ההופכת את הקניה ממקור זה לבלתי משתלמת.

עוד החלטות שנוכל לעיתים לקבל ולהשפיע באמצעותן על רכיב מחיר עץ בעלות הפרויקט נוגעות לסוג העץ בו נבחר. כאמור רמות מחירי העצים השונים נתונות לשינויים, חבל להישאר מקובעים לגבי סוג העץ בו אנו מעוניינים כאשר יש בנמצא סוג עץ אחר בעל תכונות מתאימות ושמחירו כעת משתלם יותר.

מי שאינו מכיר מספיק את סוגי העץ השונים ותכונותיהם יוכל לקבל ייעוץ אמין במחסן עצים מקצועי וגדול דוגמת מי-השרון באזור התעשייה סגולה.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול