מדריך צבע לעץ

הכל אודות צבע לעץ ושימושיו

בין אם מדובר בדק, פרקט, גדר עץ לגינה, שולחן אוכל או כל מוצר העשוי מעץ טבעי, קיימת חשיבות מרובה לצביעתו בצבעים מיוחדים. צבע לעץ לא משפר את החזות הסטטית של המוצר אלא גם תורם לעמידותו ולשמירה על איכותו לטווח הארוך, וזאת מפני פגעי מזג אוויר, רטיבות, חבלות ושריטות, וכן מפני כתמים ומזיקים. יש לציין כי צבע לעץ משמש הן לצביעה ראשונית והן לחידוש, ומוצע בשוק במגוון גדול של גוונים וסוגים שנועדו למטרות ספציפיות. לכן, את הצבעים מומלץ לרכוש במחסן עצים גדול ומקצועי המחזיק בסוגי צבע רבים של חברות ידועות, ואשר צוותו יסייע לכם בבחירת הצבע הנכון בהתאם לייעודו, וגם יסביר לכם כיצד להשתמש בו.

סוגים עיקריים של צבעי עץ

כאמור, קיימים סוגים רבים של צבע לעץ כשלכל סוג תכונות ושימושים ייחודים. על שלושת סוגי צבעי העץ הנפוצים ביותר נמנים צבע עץ אטום, צבע עץ לכה על בסיס מים, וצבע עץ לכה על בסיס שמן:

צבע עץ אטום – זהו צבע חזק ועמיד במיוחד מפני שמש וגשם, נטול ריח ונוח ליישום. הצבע נועד לשימוש חיצוני ופנימי, ומתאים לכל סוגי מוצרי העץ לרבות גדר עץ לגינה, משקופים, דלתות, פרגולות, ריהוט גינה וריהוט ביתי.
צבע עץ לכה על בסיס מים – זהו צבע אקרילי נושם המבוסס על שרף סינטטי שאינו סובל מנטייה להצהיב, נטול ריחות לוואי ומתייבש במהירות. צבע זה מתאים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד והינו בעל עמידות גבוהה בפני רטיבות, חום, דהייה, פטריות, עובש וריקבון של העץ. את הצבע ניתן ליישם על פני כל סוגי חומרים, והוא מוצע עם מברשת או כתרסיס. יחד עם זאת, אין למרוח את הלכה על פני משטחי צבע על בסיס שמן.
צבע לעץ לכה על בסיס שמן – צבע זה המכיל שרפים שונים ונועד בעיקר לשימוש חיצוני מאופיין בעמידות לאורך זמן, וברמת הגנה גבוהה מפני פגעי מזג האוויר. הלכה ניתנת לשימוש עם כל סוגי החומרים בעזרת מברשת או כתרסיס. יחד עם זאת, היא נוטה להצהיב ומתייבשת לאט.
הכנת העץ לצביעה

עוד לפני תחילת העבודה, אם מדובר במוצר חדש מומלץ לבחור בעץ מחוטא שעבר טיפולים מיוחדים שנועדו להרחיק מזיקים כמו טרמיטים. את משטח העץ יש לנקות היטב מלכלוך, אבק, בליטות והפרשות שרף, כאשר לכלוך קשה יש לנקות בעזרת שפכטל ונייר שיוף עדין, ואילו שרף יש לנקות בעדינות בעזרת מטלית טבולה בטרפנטין. מעבר לכך, כדאי לשייף את כל העץ בטרם תחילת עבודת הצביעה, כאשר עומק השיוף תלוי ברמת הלכלוך והדהייה של העץ, ובכל מקרה יש לסיימה בשיוף עדין שיחליק את פני השטח. לבסוף, את הצביעה בעזרת צבע לעץ יש לבצע על משטח יבש ונקי מאבק, שיוף או לכלכוך.

צביעת העץ

ראשית, לפני שמתחילים ליישם צבע לעץ מכל סוג, חשוב למרוח על פני השטח שכבת יסוד המעניקה הגנה נוספת מפני לחות, היווצרות סדקים, ריקבון ועובש. את צבע היסוד יש לרכוש בהתאם להגנות הנדרשות ולסוג צבע העץ בו משתמשים. מומלץ לקבל סיוע מקצועי אודות בחירת צבע היסוד וצבע העץ המתאימים מצוות העובדים של מחסן עצים איכותי, מקצועי ומהימן. לאחר ייבושו המוחלט של צבע היסוד ניתן למרוח שכבות של צבע לעץ בהתאם להוראות היצרן, המכתיבות את יחסי דילול הצבע, סוג המברשת המומלץ ומספר שכבות הצביעה. יש לציין כי בדרך כלל מדובר בשתיים או שלוש שכבות צבע עם המתנה לייבוש מלא בין כל שכבה. כמו כן, לאחר שכל שכבה התייבשה כדאי לשייפה בעדינות וכך להבטיח את תפיסתה המלאה של השכבה הבאה.

עצות נוספות לצביעת עץ

צביעה בכלל וצביעתו של עץ בפרט הינה מלאכה הדורשת הרבה סבלנות ושימת לב, בין אם מדובר במזנון ישן בחדר האוכל או גדר עץ לגינה. בעת הצביעה יש להימנע ככל הניתן מנזילות, ובמידה שהן קורות לתקנן במיידי. כמו כן, יישום של צבע לעץ מצריך הקפדה על סביבת עבודה נקייה, כולל ציפוי משטח העבודה בעיתונים וסמרטוטים, והצבת חומרי ניקוי בהישג יד. מלבד זאת, ובמיוחד כשמדובר בשימוש פנימי, חשוב להשתמש בצבעים אקולוגיים שאינם פולטים גזים מסוכנים ושאינם רעילים.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול