פיסול בעץ

פיסול בעץ – להתחיל מבראשית

ההגדרה המקצועית לימדה אותנו לחשוב שההבדל בין עיצוב לאמנות טמון בשימושיות. עיצוב הוא שימושי, אמנות לא. אלא שבקצב השינויים המסחרר בעולמנו גם ההגדרות הבסיסיות משתנות, ולכן נוצרה לה הגדרה חדשה לנישה שמצויה בין לבין – אמנות שימושית. פיסול בעץ נמנה, בחלקים ניכרים ממנו, על האמנויות המשויכות לנישה הזו, שכן רבים הם האמנים שמפסלים רהיטים שימושיים בעץ, אך שאינם דומים להגדרה הקונבנציונלית של עיצוב רהיטים.

במי השרון, מחסן עצים סמוך לתל אביב, אנחנו מארחים לעתים קרובות אמני פיסול בעץ, שממלאים את חלל התצוגה שלנו בעבודות מרהיבות.

בכל פעם מחדש אנחנו נדהמים לגלות עד כמה יצירתי יכול המוח האנושי להיות כאשר עומד בפניו חומר גולמי, עשיר ואיכותי; החל מריהוט שימושי נפוץ כמו ספסל עץ, שולחן או נדנדה, דרך פיתוחים של קונספט חדש כמו פיסול כיור עץ או אפילו אמבט רחצה.

פיסול בעץ עושה שימוש בחומר הגלם בתצורתו הראשונית ביותר. להבדיל מעבודות נגרות, בהן עושים שימוש בקורות או לוחות מעובדים, על פי רוב, ושקל למצוא אותם בכל מחסן עצים בתל אביב והסביבה, כאן למעשה נדרש עץ שלא עבר עיבוד, שמביא את כל כולו, על רבדיו, תכונותיו והפוטנציאל הגלום בו לפתחו של האמן.

הבחירה בגזע המיועד לפיסול בעץ היא בעצם הרגע בו מתחילה היצירה.

בחירת החומר לפיסול בעץ

נגרים חובבים יכולים לעשות בעצמם לא מעט עבודות מורכבות בעץ, אולם פיסול בעץ הוא כבר מלאכה שדורשת דרגת מיומנות גבוהה יותר, טכניקה וחשיבה יצירתית עצמאית שמסוגלת לחשוף את הפסל הגלום בגזע.

אולם, אם אתם מנוסים די הצורך בעבודות נגרות, תמיד יש את הפעם הראשונה שאפשר לגשת לחומר ולהפכו לפסל. אפשר ומומלץ להתחיל דווקא מאובייקט במימדים קטנים יחסית.

בכדי להצליח בכך חשוב לתת את הדעת על בחירת חומר הגלם בטרם תפנו לעבודה.

על גזע המיועד לפיסול בעץ להגיע ממקור ידוע. ישנה חשיבות רבה לסוג העץ בכדי ליישם עליו טכניקות עבודה מתאימות ולא לפגוע בו (עץ רך, עץ קשה, סיבי או חלק, עד כמה הוא משופע 'עיניים' וכן הלאה).

מלבד סוג העץ, חשוב לדעת כי הוא מגיע ממקור בטוח וידוע. גזע עץ מקרי עלול להיות רטוב, או להכיל מזיקים, ולכן יש לוודא כי הוא יבש די הצורך ומטופל כנגד תולעים, טפילים ושאר מזיקים שעלולים לפגוע לא רק בפסל שלכם, אלא גם בכל פריטי העץ בסביבתו לאורך זמן.

לא כל מחסן עצים בתל אביב מחזיק גזעים מסוג זה, וגם אלו שכן לא בהכרח מחזיקים אותם זמינים כמוצר מדף.

כאשר אתם מחפשים את החומר לעבודה חשוב לערוך בירור מקדים, ואם יש לכם דרישה ספציפית לגבי סוג העץ בו תרצו לפסל, תוכלו ליצור קשר עימנו לבדיקת זמינותו או לצורך הזמנה אישית לפי צרכיכם האישיים.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול