פרגולות עץ גושני

פרגולות עץ גושני

פרגולות עץ הן אחד האלמנטים הכי מתאימים לאקלים הישראלי שלנו. הן טובות למרפסות, חצרות פרטיות, גינות ואפילו לקירוי בתי קפה ומסעדות. פרגולות מאפשרות ניצול מקסימלי של השטח החיצוני, ומייצרות הצללה נוחה ונעימה, שאינה חוסמת את האור והאוויר, ויחד עם זאת מאפשרת התאמה לתנאי האקלים בעונות השונות.

פרגולות עץ גושני הן בלי ספק המוצר האיכותי ביותר מבין שלל המוצרים הקיימים בשוק. כמו כל מוצר ניתן למצוא גם פרגולות עץ במגוון סטנדרטים, במבחר סוגי עץ ואפילו סינטטיות המדמות עץ, אך הבחירה בעץ גושני, כלומר עץ מלא שלא עבר עיבוד מלבד חיתוכו לצורה המתאימה וגימור בהתאם להעדפתכם, היא הבחירה האיכותית ביותר.

פרגולות עץ גושני

פרגולות עץ גושני

ההבדלים העיקריים בין הפרגולות מעץ גושני למקבילותיהן מעץ מעובד נובעים מהיעדר תהליך העיבוד, בלעדיו קורות עץ מלא מתפקדות כחומר חי ונושם, יש בהן את אותו הטבע שיש לעץ טרם כריתתו, ולכן הן נתונות לתנאי מזג האוויר ולשינויים החלים בהם – החל משמש קופחת ויובש ועד התמודדות עם רוחות עזות ולחות גוברת בגשמים, הגם שהן עמידות בהם, יש להתחשב בסוג העץ ובאופי תגובתו הטבעית לשינויים אלו בכדי ליצור מבנה אשר יוכל לתגובות העץ, ולתכנן את מבנה הפרגולה בהתאם לתנודות והשינויים הצפויים. כמו כן, היותו של עץ גושני בלתי מעובד משאיר פתח לבחור את סוג הגימור או הצביעה, אך מותיר מראה טבעי של עץ חשוף ומלא, על כל דוגמאותיו הטבעיות ביותר וההשתנות שלהם במהלך הזמן.

פרגולות עץ גושני ניתנות לשילוב עם חומרים נוספים כגון אלומיניום וזכוכית במקרים בהם נדרשת סגירה מלאה של המתחם, למשל בחורף כנגד הגשמים והקור או לשם שימוש במיזוג בקיץ החם. התנהגותו של עץ גושני בסביבה מייצרת מראה טבעי ותחושה של איכות ויציבות, שהופכות כל מרפסת פשוטה למעוצבת ואטרקטיבית יותר. יצירת התיחום בעץ מלא הופכת את האיזור לבעל תחושה כפרית טבעית, ומייצרת אזור מופרד ושקט, אפילו מן הסביבה העירונית ביותר.
אם אינכם זקוקים לסגירת קירות או קירוי קבוע, תוכלו להשתמש בצמחייה מטפסת שתסכוך מעל הפרגולה, בשילוב עם עץ גושני תקבלו מראה של בוסתן טבעי ממש, שהטיפול בו פשוט אך מראהו מלא, אותנטי ומאוד מיוחד, והצל שהוא מעניק נעים ולא מחניק.

פרגולה גושנית

פרגולה גושנית היא פרגולה העשויה, לפחות ברובה, מקורות עץ גושני, קורות עץ בעלות חתך שלו מידות גדולות יחסית לקורות רגילות. מידות חתכיהם של קורות פרגולה גושנית עשויות לנוע בין 15 X 15 סמ' ועד 40 X 40 סמ'.

העץ הגושני נלקח כולו, כיחידה אחת, מתוך גזע עץ בודד. תכונה אופיינית לקורות עץ גושני הם סדקים, זוהי תופעה טבעית, לעיתים הסדקים עשויים להיראות ארוכים ועמוקים למדי ועדיין הקורה תהיה בעלת חוזק גבוה, בכל מקרה של ספק מומלץ לברר ולהתייעץ ואם יש צורך פשוט לבחור קורה אחרת.

פרגולה גושנית לעומת פרגולה רגילה

בארץ מאוד מקובל להקים פרגולה בחצר או במרפסת. הפרגולה מספקת צל ו/או הגנה מגשם ומהווה אלמנט עיצובי בעל נוכחות.

רוב הפרגולות בנויות קורות עץ סטנדרטיות. אלה קלות, זולות (יחסית) ונוחות לעבודה. בדרך כלל הכרחי לבנות את העמודים עליהם נשענת הפרגולה משתי קורות המחוברות יחדיו, הקורות הנושאות מונחות על העמודים וכדי שלא "יקבלו בטן" חייבים לדאוג למרחק הולם בין עמודי התמיכה. ריבוי קורות העץ מקשה על ביצוע טיפולי חידוש לפרגולה וקיימת סכנה שהיא תקבל לבסוף מראה דהוי.

פרגולה עץ גושני היא לא רק מרשימה אלה פותרת חלק נכבד מבעיותיה של הפרגולה הרגילה.
עץ גושני הוא אמנם כבד אך בעל חוזק גדול, לפיכך אין עוד צורך לחבר קורות יחדיו כדי ליצור עמודים וכן דרושים מעט עמודים היכולים בנקל לשאת את עומס המבנה העילי. קורות רוחב מעץ גושני יכולות לשאת משקל כבד, למשל של לוחות אטומים, אלמנטים דקורטיביים (גם כאלה העשויים מתכת), אפילו רעפים.

יתרון חשוב נוסף של פרגולה גושנית הוא נוחות הטיפול בה. המבנה התומך הוא פשוט משל פרגולה רגילה במימדים דומים. הקורות חשופות ונגישות יותר וכך קל יותר לחדש את שכבת הלכה ולהקנות, כשצריך, לפרגולה מראה חדש.

כדאי לקחת בחשבון

ישנם דברים שחשוב לקחת בחשבון כששוקלים התקנת פרגולה גושנית. מחירן של קורות עץ גושני עשוי להיות גבוה פי כמה משל קורות עץ רגילות. קורות העץ הגושני כבדות ולכן מחייבות יסודות מתאימים לשאתם וכוח עבודה מיומן כדי להבטיח התקנה בטוחה.

לנו ניסיון עצום בכל הנוגע לפרגולה גושנית, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, נשמח לחלוק אתכם את הידע שצברנו, לשמוע על כוונותיכם, לייעץ ולסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול