מחיר התקנת פרקט

פרקטים – מחירים והתקנה

לרצפת פרקט יתרונות רבים, הן מבחינת עיצוב והן יתרונות מעשיים, ממשיים ובעלי משמעות תפעולית.

יתרונות אלה הופכים פרקטים למבוקשים בקרב קהל רחב; בעלי בתים פרטיים ובעלי עסקים כגון חנויות, מסעדות, חדרי אירוח, סטודיו לפעילות גופנית ועוד.

בעבר פרקטים נחשבו יקרים למדי והשתייכו לקטגוריית מוצרים המיועדים לבעלי ממון בלבד אולם כיום משלמים עבור פרקטים מחירים סבירים ביותר, בכלל וביחס לאלטרנטיבות לריצוף, וכך הם הופכים ברי השגה והפופולאריות שלהם נמצאת בעליה מתמדת.

כאשר אתם מגיעים למחסן עצים או משווקי פרקטים רצוי שתהיו בקיאים במחירים הרווחים בשוק לרכישה, אך לא פחות מזאת גם במחירון התקנת פרקט כפי שהוא נהוג בשוק. במקרים רבים מחירי הפרקטים משתנים על פי סוג הפרקט או העץ ממנו הם עשויים, כך שלכל פרקט מחיר משתנה לפי גורמים התלויים בחומר ואיכות, אך אלו אינם אמורים להשפיע על מחיר התקנת הפרקט.

חשוב לדעת כמה פרטים שכן יכולים להשפיע על מחירון התקנת פרקט באופן פרטני:

  1. כלל התקנת פרקטים הינה עבודה יחסית פשוטה שיכול הלקוח לבצע בעצמו בעזרת הדרכה בסיסית והנחיה מוקדמת בהתאם לסוג הפרקט.
  2. לפרקט טבעי ולפרקט סינטטי אופני התקנה שונים, ולכן חשוב לדעת איזה סוג פרקט בדיוק רכשתם ובאילו כלים עליכם להיעזר להתקנתו.
  3. אצל מרבית ספקי הפרקטים תמצאו גם חברות התקנה שעובדות עימם באופן קבוע, ולכל חברה כזו מחירון התקנת פרקטים סדור. בקשו לדעת את המחיר הפרקט ומחיר ההתקנה בנפרד על מנת שתוכלו להחליט האם תוספת המחיר להתקנה משתלמת לכם או שמא תרצו להתקינו לבד.
  4. התקנת פרקטים והתקנת דקים אינן זהות זו לזו (כך גם אם מדובר באריחי פרקט או דק) ולכן תמחורן עשוי להיות שונה בתכלית.
  5. ישנם גורמים פרטניים שעשויים להשפיע על עלות ההתקנה ולייקר אותה ביחס למחירון התקנת פרקט סטנדרטי – אלו יכולים להיות תנאי ההתקנה בשטח, חיתוכים מורכבים או התאמות ספציפיות לזוויות הנתונות במתחם ההתקנה או אפילו גדלים לא סטנדרטיים של פרקט. חשוב לציין גורמי שטח מסוג זה מבעוד מועד בכדי שתקבלו הצעת מחיר מדויקת להתקנת הפרקט.
  6. בבחירת פרקט עץ טבעי אתם עשויים לגלות שמחירון התקנת פרקט כזה גבוה יותר מהתקנתו של פרקט סינטטי, אין הדבר נובע משיקולי יוקרה אלא מן הצורך הגבוה יותר בדיוק ובעבודה מקצועית בשטח, כך שאם אינכם מתכוונים לבצע את התקנת הפרקט באופן עצמאי כדאי שתשקללו מחיר התקנתו למחיר רכישת הפרקט.
  7. חשוב לדעת שאם נתקלתם בהצעת מחיר גבוהה מדי תוכלו לרכוש את הפרקט מחברה אחת אך לפנות לחברה המתמחה בהתקנות לביצוע ההתקנה בנפרד. באופן זה אינכם כבולים למחירון התקנת פרקט חמדני, והבאת הצעה נגדית עשויה אפילו לחסוך מכם מצב זה ולהביא להשוואת מחיר ההתקנה למחיר המתאים לכם בחברה המספקת את הפרקט.

פרקטים התקנה ויתרונות

פרקטים מוסיפים נופך יוקרתי לכל חלל. ניתן להיעזר ברצפות פרקט כדי לתרום ליצירת מראה מן הסוג המבוקש; פרקט גס מעץ מלא ישווה מראה כפרי אותנטי, פרקט עץ שכבות לעומתו תורם ליצירת אווירה מהודרת קלאסית. ריצוף פרקט מסוג עץ שניתן לגיוון וגימור לבחירה ניתן להתאים מבחינת הגוונים והתחושה למוטיבים מובילים אחרים בחלל, פרקטים כאלה משלבים מראה חמים של עץ עם דיוק וקווים אסטטיים המתאימים לעיצוב בסגנון מודרני.

מבחינת יתרונות מעשיים פרקטים מסייעים לבידוד התרמי וכך מביאים לחיסכון בעלויות חימום/קירור. גם מבחינה אקוסטית לרצפות פרקט השפעה ההופכת את השהייה בחדר לנעימה יותר.

פרקט הוא נעים למגע, כייף להלך עליו ברגליים יחפות, אין צורך בשטיחים כדי לאפשר ישיבה על הרצפה גם בחורף, עובדה זו היא ההופכת פרקטים למתאימים מאוד לחדרי ילדים, חללי סטודיו למיניהם (יוגה, פילטיס וכו') ועוד.

במחסני עצים דורשים עבור פרקטים מחירים בטווח רחב, כדי להבין מעט מה הסיבות לשוני הגדול במחירי סוגי הפרקט השונים כדאי להתוודע למספר מאפיינים של כל סוג וסוג.

פרקטים מחירים וסוגים

באופן כללי קיימים שלושה סוגי פרקטים:

– פרקט עץ מלא- שכל אחד מן הלוחות שלו עשוי עץ הנלקח כמקשה אחת מגזע עץ בודד מן הסוג המבוקש.
זוהי למעשה רצפת הפרקט המקורית. היא בעלת מראה אותנטי, כפרי ומעט גס. מבחינת היררכיית עלויות הפרקטים מחירים של פרקט עץ מלא יהיו מן הגבוהות, זאת בשל עלות רכישת הלוחות עצמם וגם מבחינת עלות עבודתם של בעלי מקצוע מנוסים המתמחים בפרקטים התקנה, גימור ותחזוקה.

– פרקט שכבתי – לוחותיו עשויים שכבות של עץ מלא כאשר רק השכבה העליונה (בדרך כלל בעובי של כ 4ממ') עשויה מן העץ האיכותי (והיקר יותר) בעל המראה והתכונות הרצויות (למשל עץ אלון), בעוד שכבות הבסיס עשויות עץ זול וזמין יותר.
יחסית לפרקט עץ מלא, על פי רוב נדרש לשלם עבור פרקטים מחירים זולים יותר אם נבחר בפרקט עץ שכבות.

– פרקט למינציה- לוחותיו עשויים חומר סינטטי (אבקת עץ דחוס יצוקה בחומר דמוי אפוקסי) שעל צידם העליון הדפסה בדוגמא דמוית עץ. פרקטים מסוג זה הם זולים ביותר הן מבחינת רכישת הלוחות והן מבחינת תשלום עבור התקנתם. בהתאמה גם איכותם ועמידותם נופלות מאלה של פרקט עץ טבעי.

סוגי פרקטים התקנה

עבור סוגים שונים של פרקטים התקנה מתאפשרת במספר שיטות.
ישנם לוחות המודבקים זה אל זה, יש הדורשים מכת פטיש כדי להצמיד יחדיו חיבור של זכר/ נקבה ויש (בעיקר בלוחות פרקט למינציה) לוחות הנצמדים יחד בהקלקה.
חוץ משיטת הצמדת הלוחות אלה לאלה, לתשתית הדרושה ישנה חשיבות רבה מבחינת היקף עבודת ההתקנה ועלותה, והיא מהווה רכיב משמעותי הקובע אם נדרש לשלם עבור התקנת פרקטים מחירים כאלה או אחרים, בהתאם ליכולתנו ולסכום שאנו מוכנים להשקיע.

הכנת התשתית המאפשרת עבור סוגים שונים של פרקטים התקנה אמינה, איכותית ומאריכת ימים עשויה לייקר את הפרויקט, אולם היא חיונית. כך למשל עבור פרקט עץ נדרשת הכנה של תשתית קורות עמידה ואיתנה לעומת זאת עבור סוגים אחרים של פרקטים התקנה פשוטה בהרבה (ומחירה בהתאם).

מחירון פרקטים

מכל שתואר עד כה ברור שלא פשוט לקבוע מחירון לפרקטים. הסוגים הרבים, שלל האיכותיות, מורכבות הכנת התשתית המתאימה בהתאם לאופי השטח עליו מיועדת להתבצע ההתקנה, כל אלה משפיעים על העלויות.

כדי לוודא שאנו נדרשים לשלם עבור פרקטים מחירים הוגנים יש לקחת בחשבון את כל המשתנים הנ"ל.

חשוב לבצע עבודת הכנה, להיוועץ עם בעלי מקצוע (למשל נציגי מכירות במחסני פרקטים), לקבוע איזה סוג פרקט אנו מעדיפים (לפי יתרונותיהם וחסרונותיהם היחסיים של סוגי הפרקט השונים), להבין במה כרוכה עבודת ההתקנה כולל הכנת התשתית הנדרשת.

לאחר שבידינו מירב המידע ניתן לפנות אל מספר בעלי מקצוע ולקבל מהם הצעות מחיר.
רצוי לברר איזה חלק מן התשלום הוא עבור פרקטים התקנה ואיזה עבור רכישת הלוחות, משטח הספוג (המונח מתחתם) ושאר האביזרים הדרושים. ייתכן שנמצא שאנו נדרשים לשלם עבור פרקטים מחירים נמוכים יותר אם נבחר לטפל ברכישת אלה בעצמינו ולשלם למתקינים מקצועיים רק עבור עבודת ההתקנה עצמה.

חשוב לקחת בחשבון שלא מומלצת בתחום הפרקטים התקנה עצמית אם טרם התנסיתם בעבודה דומה. דרוש ידע, ניסיון וכלי עבודה מתאימים כדי לבצע עבודת התקנת פרקטים כהלכה. כמו כן, טעויות בהתקנה עשויות לחייב בעתיד פירוק הרצפה כולה והנחתה מחדש.
אם בכל זאת ממש בוער לכם בקצה האצבעות להתנסות בכך- בקשו מהספק שלכם לחבר אתכם עם המתקין הכי נחמד שלו, זה ודאי ישמח להיעזר בכם כעוד זוג ידיים פועלות ולחלוק עמכם את הידע.

 

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול