איך בונים דק?

איך בונים דק?

מדריך שלב אחר שלב

מאז שנכנס האינטרנט לחיינו אפשר לשאול כל שאלה בעולם ולקבל תשובה מיידית כמעט לגביה. אחת מהשאלות הנפוצות בתחום העץ היא איך בונים דק. בסך הכל מדובר בתהליך לא מאוד מסובך, שניתן למצוא סרטונים רבים שינחו אתכם לאורכו. אם לפשט – הרי שנדרשים קורות עץ, מסמרים, ברגים, דבק, מכשירי חיתוך, פלס, ו… זוג ידיים שיודעות מה הן עושות.

כניסתם של דקים ופרקטים לחיינו כמוצרים זמינים ושמישים בבתים רבים, הביאה איתה גם את הצורך ללמוד כיצד ניתן לבצע התקנות כאלו בעצמנו. להתקנת פרקטים למשל נמצאו פתרונות פשוטים למדי, בעיקר בתחום הפרקט הסינטטי, אך גם פרקט טבעי הוא בהחלט אפשרי להתקנה עצמית. כשאנו נשאלים לגבי דק, ישנם כמה גורמים שמשפיעים על מידת פשטות ההתקנה, וחשוב להכיר אותם בטרם הכניסה לעבודה, כך שעדיף שלא תהיה זו עבודת ה,עשה זאת בעצמך' הראשונה שתבצעו.

אז איך בונים דק?

דבר ראשון וחשוב הוא הכרת השטח. כאשר אנו ניגשים לבניית דק חשוב להבין את טוואי השטח שעליו הוא יוקם: האם מדובר במשטח ישר? חלק? מדורג? משופע? אלו ישפיעו ישירות על תכנון המבנה בחלקו החשוב ביותר – הבסיס.

על מנת שדק יהיה שימושי, יציב ועמיד לאורך שנים יש להקנות לו את התנאים המיטביים בשטח לשימור מבנהו ע"י בסיס יציב. כדי להצליח בכך שלב התכנון והעיצוב הם מכריעים. פני השטח יכתיבו גם את גובהו של מיקום הדק ולפיכך גם את הגובה בו יותקן הבסיס. גורם זה חשוב להבנת העומס שיופעל על הבסיס דרך הדק ולפיכך גם על תכנון חוזקו ובחירת סוג העץ ממנו הוא יורכב.

כדי להבין איך בונים דק חשוב גם לדעת כי תשתיתו היא למעשה המבנה עצמו, בעוד החלק הנאה הנראה לעין הוא למעשה רק הדקורציה אשר נשענת על בסיס חזק וטוב. הקורות התומכות המייצבות את המבנה כולו ומאפשרות לדק לשאת את משקל העץ ואת התנועה הצפויה עליו הן הגורם החשוב ביותר על מנת להבטיח עמידות ובטיחות המבנה כולו.

אם אתם חשים כי יש לכם את הכישורים הנדרשים להתקנת דק עצמית אך חסר לכם ידע, אל תתביישו לפנות אל אנשי המקצוע דרכם אתם רוכשים את חומרי הגלם. מהם תוכלו ללמוד הכי הרבה על איך בונים דק בצורה פשוטה אך יחד עם זאת מקצועית. מקום שמעריך את עצמו לפי טיב החומר שהוא מספק לכם ושפרנסתו באה לו מהעיסוק בייבוא ויצור מוצרי עץ איכותיים ישמח לתת לכם עצות בנושא ולהדריך אתכם שלב אחר שלב, ולא יחוש כי בבחירתכם להתקין את הדק בעצמכם תתחרו איתו על פרנסתו.

במי השרון נשמח לסייע לכם, בהדרכה שלב אחר שלב.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול