מחיר עץ אורן

מחיר עץ אורן

עץ אורן הוא סוג העץ הנפוץ ביותר בישראל. רק לשם הבהרה, הכוונה כמובן לעץ המשמש כחומר גלם אשר רובו ככולו מיובא ומקורו ביערות באירופה (בעיקר פינלנד ורוסיה) בהם כריתת העצים מבוקרת.

עץ אורן הוא זמין וזול יחסית, מעמדו זה אינו ייחודי לארצנו אלה תקף גם למדינות רבות אחרות בעולם.

לאור השימוש הנרחב שנעשה בו ניתן היה לצפות כי מחיר עץ אורן יהיה דבר צפוי, יציב ואשר קל לבררו. מי שמצוי בתחום יבוא ומכירת עץ יכול להעיד שפני הדברים בפועל הם שונית בתכלית.

מחיר עץ אורן, בדומה למחיריהם של עצים מסוגים אחרים המיובאים לארץ (כמעט כל העץ הנמכר בישראל מקורו ביבוא), תלוי באיזון שבין ההיצע העולמי העדכני לבין הביקוש. פרמטרים נוספים להם יש השפעה על מחיר עץ אורן הם כאלה הנוגעים לאיכות העץ כגון טיפולים שעבר (לשם הקניית עמידות משופרת בפני פגעי מזג האויר ו / או טיפול כנגד נזקי חרקים) ותהליכי גימור (כגון הקצעה וליטוש).

הבדלי מחיר עץ אורן בין מחסני עץ שונים

המקורות להבדלי מחיר עץ אורן בין המשווקים השונים הם ברורים.

ראשית ישנם סוגים שונים של עץ אורן. באופן כללי בארץ נמכר עץ אורן שמקור במנסרות ברוסיה ועץ אורן שמקורו בפינלנד. מחיר עץ אורן פיני יהיה על פי רוב גבוה משל אורן רוסי היות והוא נחשב איכותי יותר. מקובל לדרג את איכות העץ במספר כאשר אורן פיני מדרגה 5 נחשב לאיכותי ביותר (ומן הסתם גם היקר ביותר).

משפיעים נוספים על מחיר עץ אורן נוגעים לאיכות העיבוד והטיפולים שעבר העץ. למשל, ברור שעץ שחיתוכיו בוצעו באופן מדויק במנסרה מודרנית, הוא עבר הקצעה, ליטוש וטיפולים ששיפרו את עמידותו, יהיה יקר יותר מעץ שתהליכי העיבוד והטיפול אותם עבר אינם כה מקיפים או שהינם איכותיים פחות.

הקושי לנסח פירוט מחיר עץ אורן

לאור המשתנים הרבים שהוזכרו לעיל מובן הקושי לנסח מחירון לעץ אורן. כדי לוודא שאנו נדרשים לשלם מחיר הוגן אין מנוס מקבלת הצעות מחיר ממספר מחסני עצים תוך התחשבות בנתוני האיכות של העץ המוצע לנו בכל אחד מהם. מצב עניינים דומה ניצב בפני מי שמבקש לוודא שאינו נדרש לשלם עבור פרקט מחיר גבוה מן הממוצע בשוק.

רק לשם קבלת סדרי גודל הנה בכל זאת מספר נתונים על מחיר עץ אורן, (סדרי גודל ולא מחירון מדוייק):

– קורות במידות 5 X 5 סמ' יעלו כ-5 שקלים למטר רץ.
– קורות דומות בחתך 5 X 10 סמ' יעלו כ-10 שקלים למטר רץ.
– לוחות בעובי 2 סמ', ברוחב 20 סמ' כ-11 שח למטר רץ, ברוחב 15 סמ' כ- 7.5שקלים למטר רץ.
– פלטות בעובי 2.7סמ', ברוחב 122 ובאורך 244 סמ' כ 600 שקלים לפלטה אחת.
מחירים לפני מע"מ.

הבדלים גדולים עוד יותר בין מחסני העצים צפויים עבור מחיר עץ אורן גושני. עץ כזה עשוי להגיע במגוון מידות ואיכויות.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול