מחירי דקים מעץ

מחירים של דקים מעץ

דקים מעץ, ודקים בכלל, כבר הסכמנו על כך בעצמנו, הם בלי ספק מוצר לוקסוס. לא רק שלדקים מחירים שלא כל יד משגת, אלא יותר מכך – לא כל אחד יודע להעריך את היופי שבעץ, את החספוס הטבעי שלו, את הכובד והרצינות שהוא משדר. למעשה, מי שכן יודע להעריך את כל אלו, יכול לראות גם בדיוק את ההפכים שלהם, או ההשלמות שלהם – כיצד דק מעץ הופך כל עיצוב גינה לרענן יותר, לחדשני יותר, לפתוח יותר ובעיקר – לטבעי יותר.

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת סוג דק לבית הוא ללא ספק עלותו הכוללת של המוצר, שכן מחירים של דקים עשויים להשתנות במאות ואף באלפי שקלים בהתאם לסוג ואיכות הפריט, גודלו, עיצובו ושיטת התקנתו וחיבורו. בתוך כך, הגורם העיקרי שמשפיע על מחירים של דקים הינו סוג חומר הגלם, ומדובר בהבדלים משמעותיים בין סוגי העץ השונים. לדוגמא, יש הבדל עצום בין דק איפאה יוקרתי לבין רכישת דק אורן שהינו עץ נפוץ וזול בהרבה.

כבר זמן רב שדקים מעץ משמשים כמוצר נפוץ בעיצוב הישראלי. אף על פי שלדקים מעץ מחירים גבוהים משל חומרי בסיס מוכרים יותר או ותיקים יותר, הם עדיין הצליחו לחדור ללב אוהבי העיצוב בארץ, ולמצוא שם פינה חמה, שיודעת להעריך את איכותם וייחודם, ולפיכך גם לקבל בהבנה את ההבדל במחירים בין סוגי החומרים השונים.

הבדלי המחיר בין סוגי הדקים

כאמור, האלמנט העיקרי המשפיע על מחירים של דקים הינו חומר הגלם ממנו הם עשויים. חשוב לדעת כי קיים מגוון רחב של עצים מהם ניתן לבנות דק, כאשר לכול עץ תכונות אופייניות המגדירות את איכותו, חוזקו, יופיו ועמידתו, וכך גם את מחירו. הדקים הזולים ביותר הינם דקים מעץ אורן, ואילו דק איפאה וקמרו הנחשבים לאיכותיים, חזקים ויפים יותר גם נמכרים במחיר גבוה יחסית. לעומת זאת, הדקים היוקרתיים ביותר הינם דקים מעצים איכותיים ונדירים כמו טיק .יש לציין כי בנוסף על דקים מעץ ניתן לרכוש גם דקים סינטטיים שהינם זולים יחסית וגם קלים לתחזוקה וניקוי.

גודל הדק והשפעתו על מחיר ההתקנה

כמו בתחומים רבים אחרים, גם מחירים של דקים מושפעים באופן ניכר מהגודל, וככל שהדק משתרע על פני שטח גדול יותר כך עולה מחירו בהתאם. יחד עם זאת, עלות הדק כוללת גם את התקנתו וההבדל בין התקנת דק גדול לקטן אינו משמעותי, כך שבמקרים רבים אין זה חסכוני לקנות דק קטן מאוד. למעשה, ככל שהדק גדול יותר עלות התקנתו למטר רבוע יורדת. לכן יש לשקלל את כל עלויות הדק ולמצוא את האיזון המשתלם שבין מחיר על פי גודל ועלות ההתקנה.

העלות של אופן חיבור הדק

מחירים של דקים מושפעים גם משיטת ההתקנה, וקיימות מספר שיטות לחיבור דקים כאשר לכל טכניקה עלות שונה. השיטה הזולה הינה חיבור הדק באמצעות ברגים רגילים אשר חסרונה בעמידות נמוכה יחסית של הברגים, אך ניתן גם לחבר את הדק עם ברגים מיוחדים ויקרים יותר. בנוסף לכך, קיימת שיטת חיבור דקים באופן סמוי וללא ברגים, וזאת בעזרת מחברים מיוחדים ונסתרים. שיטה זו נחשבת לטובה ואסטטית אך גם ליקרה מכל השיטות הקיימות, עקב עלות החומרים ותוספת הזמן עבודה הנדרשת עבורה.

אפילו בפרוייקטים גדולים כמו ריצוף רחבות בנמל או רחובות שלמים של חנויות ובתי עסק יוקרתיים, ניתן למצוא דקים מעץ טבעי משתלבים בנוף האורבני בטבעיות רבה, ובוודאי שניתן להבין שלפרוייקט כזה, שמרוצף כולו דקים מעץ מחירים לא טריוויאליים כלל.

אך עדיין יש להכניס את הדברים לפרופורציות – עמידותם של דקים מעץ, המראה האותנטי והחי שהם מעניקים, מקנים לכל פרוייקט – מקטן ועד גדול – יוקרה וחמימות גם יחד, שמחירים הם לא הדבר הראשון שנלקח בחשבון בבחירתם. לצד זאת יש לזכור שגם לחלופות העומדות בפנינו, בעיקר לאלו המציעות מראה או אמירה מעוצבים, ששונים מן הסטנדרט הרגיל לריצוף שטחים גדולים, מחירים שאינם שונים בהרבה מאלו של דקים מעץ.

בעבור לקוחות פרטיים, בפרוייקטים לעיצוב הבית או החצר, מעצבי פנים, כמו גם אדריכלי נוף יודעים היום להציע מגוון חומרי גלם לעבודה, וכדאי לשים לב שלעתים כחלק ממיתוג עצמם כיוקרתיים הם גם מציגים חומר מסויים כיקר. אם יש ביכולתכם לפנות לבירור קצר בטרם ההזמנה תוכלו ודאי לגלות שניתן למצוא עבור דקים מעץ מחירים נוחים יותר מכפי שהוצגו בפניכם. זהו דבר מקובל בסך הכל, שהרי השוואת מחירים או סקר שוק מקדים הם חלק בלתי נפרד מהתנהגות צרכנית נבונה.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול