עלות פרקט

עלות פרקט

עלות פרקט עשויה להיות הגורם המכריע בשאלה האם להתקין רצפת פרקט בבית או בעסק.

רבים מודעים היטב ליתרונות הפרקט והיו מעוניינים ליהנות מהם אבל נרתעים ממימוש השאיפה רק בגלל החשש שמדובר בהשקעה גדולה מכפי שהם ערוכים או מעוניינים להיכנס אליה. במאמר שלפניכם ריכזנו מידע שיוכל לסייע לכם להבין מה כוללת עלות פרקט כך שתוכלו להעריך טוב יותר אם התקנת פרקט היא דבר שבא בחשבון.

כוונתו אינה להציג בפניכם מחירון פרקטים אלא להדריך אתכם בנושא הערכת עלות התקנת רצפת פרקט בה אתם חושקים.
נקדים ונאמר שפרקט עשוי אמנם להיות פתרון יוקרתי ויקר יחסית אבל אין זה בהכרח המצב. קיימים כיום בשוק מגוון אריחי פרקט לא יקרים ובאיכות טובה העשויה להספיק לצרכיכם. כמו כן, אם יש לכם יכולת טכנית מספיקה אולי תוכלו להתקין את הפרקט בעצמכם ולחסוך חלק מן העלות.

מה טוב בפרקט

לפני שמתחילים לברר עלויות כדאי שנבין למה בעצם אנחנו כל כך רוצים פרקט.

רצפת פרקט היא תוספת מפנקת, נעימה ויעילה לחללים רבים ומגוונים. צבעי העץ מרשימים ומשרים אווירה שלווה, לפרקט מראה יוקרתי, מגע הפרקט לרגליים יחפות הוא נעים, הפרקט יוצר בידוד תרמי, הוא משפר את האקוסטיקה ועוד.

עלות פרקט בהתאם לסוגיו השונים

עלות פרקט משתנה באופן ניכר לפי הסוג בו מדובר. חשוב להכיר את הסוגים השונים, לברר מעט על יתרונותיהם וחסרונותיהם ולבסס עמדה בקשר לאיזה מהם הייתם מעדיפים ובאיזו מידה תהיו מוכנים להתפשר אם תוכלו להשיג סוג אחר במחיר המתאים לכם יותר.

סוג הפרקט נקבע דווקא לפי אופן חיבור האריחים ולא החומר ממנו הם עשויים. באופן כללי קיימים שלושה סוגי פרקט :

פרקט הדבקה- האריחים מונחים בצמוד זה לזה ומודבקים במקומם.
פרקט לוק (Lock)- פרקט שאריחיו ננעלים זה לזה באמצעות מכת פטיש.
פרקט קליק- פרקט בו האריחים מתחברים זה אל זה באמצעות תפר בסגנון זכר / נקבה.

הפרקט הפופולארי ביותר בישראל הוא פרקט למינציה מסוג קליק בו האריחים עשויים חומר סינטטי של אבקת עץ דחוסה היצוקה בתוך חומר קשיח דמוי אפוקסי. אריחים של פרקט מסוג זה ניתן למצוא בשלל גוונים ודוגמאות. כדאי לברר ולקחת בחשבון את מידת העמידות לשחיקה של האריחים כאשר AC4 נחשבת לדרגת העמידות הגבוהה ביותר (בפרקט עץ טבעי יש לברר את קושי העץ הנמדד בסקלה אחרת לפיה, בדרך כלל, משווים את הקושי לזה של עץ אלון).

עלות פרקט מעץ טבעי תגדל ככל שרוחב האריחים גדול יותר. כמובן שלסוג העץ השפעה גדולה על המחיר, פרקט מעץ אלון הוא בדרך כלל מן הזולים ביותר ומחירו עשוי להתחיל מ 200 שח למטר מרובע, פרקט מעץ גואטובה יכול להיות גבוה אפילו פי שתיים. פרקט מעץ גושני יהיה יקר הרבה יותר מפרקט העשוי אריחי עץ טבעי.

לבסוף יש לשקול היטב את נושא ההתקנה. מצד אחד אם תתקינו את הפרקט בעצמכם תוכלו לחסוך לא מעט, אולי בזכות כך תוכלו לאפשר לעצמכם לרכוש סוג יקר יותר של פרקט. מצד שני חבל להשקיע ברכישת אריחי פרקט כאשר התקנתם בסופו של דבר תבוצע באופן חובבני.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול