פרגולה מעץ אורן

למה כדאי לרכוש פרגולה מעץ אורן

 

פרגולה מעץ אורן נמנית ללא ספק על פתרונות ההצללה הנפוצים והמבוקשים בארץ. זאת מאחר שחזותו השקטה והטבעית של עץ האורן מעניקה לפרגולה חזות נעימה ומעודנת, המשתלבת באופן נפלא עם כל סוג של גינה, חצר או מרפסת. מעבר לכך, האורן אינו יקר יחסית לסוגי עצים אחרים וקל לעיבוד, וניתן לרוכשו בנגריות ובמחסני עצים רבים.

 

 

פרגולה מעץ אורן

פרגולה מעץ אורן

 

 

מאפייניו של עץ האורן

 

על מנת להבין את התכונות והיתרונות שקיימים בפרגולה העשויה מאורן, יש להכיר תחילה את מאפייניו העץ. ראשית, אורן הינו עץ נפוץ בכדור הארץ הצפוני, המופיע במספר זנים שיכולים להתנשא עד לגובה של כ- 15 מטרים. מדובר בעצים עמידים מאוד בעלי קצב גדילה גבוה, מה שהופך אותם לחומר גלם תעשייתי זמין ביותר. האורן שייך לסוגי העצים הרכים והינו בעל צפיפות נמוכה שהופכת אותו לקל משקל, ולכן הוא נחשב נוח לעיבוד, ניסור, גילוף וחריטה, ומשמש ביישומים רבים בענפי הנגרות, הבנייה והתעשייה. כמו כן, האורן הינו עץ חזק ויציב שנדבק בקלות וסופג צבע בצורה אחידה ברמת גימור גבוהה, לכן הוא נחשב אידיאלי עבור פריטי ריהוט שמתכננים לצבוע כמו מדרגות עץ או דלתות. העץ עצמו מאופיין בגוון בהיר הנע בין חום בהיר לצהבהב, והוא משמש כאמור למטרות רבות שאחת מהן היא בניית פרגולות.

 

חזות טבעית ונעימה

 

פרגולה מעץ אורן תעניק לכם פתרון הצללה יפהפה בעל חזות טבעית ונעימה, המשתלב עם כל סוג של חצר או מרפסת. בנוסף, לאורן יש הרבה טקסטורות של עיניים המשוות לו חזות ייחודית ואיכותית. יש לציין כי איכות עץ האורן מדורגת מ- 1 עד 5, ונקבעת על פי רמת הגימור וכמות העיניים שלו. מעבר לכך, פרגולות מאורן הינן אידיאליות לצביעה בזכות יכולות הספיגה המעולות של העץ, מה שמעניק לפרגולה הצבועה חזות אחידה ואיכותית. לכן, אם אתם רוצים פרגולה בצבע לבן, אפור, או כחול, עץ האורן יהיה הבחירה הנכונה עבורכם.

 

רכישת עץ אורן מחוטא עבור פרגולה

 

חיטוי עץ נועד למנוע חדירת חרקים ומזיקים לתוכו, ולכן עבור פרגולות הוא נחוץ בעיקר אם הן באות במגע עם האדמה. כך לדוגמא, פרגולה במרפסת מעל שטח מרוצף או מחופה, איננה חייבת בחיטוי. מאידך, כדאי לשקול את חיטוייה של פרגולה העומדת על הקרקע או בסמוך לצמחייה עבותה. יש לציין כי עץ אורן מחוטא מאופיין בגוון ירוק, ולרוב מומלץ לחכות עם צביעתו לתקופה של כחודש לאחר שהפרגולה הותקנה. המתנה זו תבטיח מפני אידוי של מים העלולים להיות בעץ המחוטא.

 

בנייה עצמית של פרגולה מעץ אורן

 

מעצם תכונותיו של עץ האורן, קל ופשוט מאוד לעבדו. לכן, בניית פרגולה מעץ אורן בהחלט אפשרית באופן עצמאי, בתנאי כמובן שיש לכם גישה וידע בסיסי בנגרות. מעבר לכך, ניתן לרכוש את העצים והחומרים לפרגולה במחסני עצים גדולים ומקצועיים, בהם גם תוכלו לקבל עצות וטיפים מועילים לבנייה נכונה של הפרגולה.

 

בניית והתקנת פרגולה

 

בניית והתקנת פרגולה אפשרית במספר שיטות – פרגולה עצמאית בעלת 4 רגליים, פרגולה הנשענת על קיר חיצוני בעלת 2 רגליים קדמיות, ופרגולה תלויה הנשענת לחלוטין על קיר מבנה ללא עמודי תמיכה. לכול סוג וגודל של פרגולה יש תנאים שונים להתקנה, וחשוב להיוועץ באיש מקצוע לגבי השיטה העדיפה לכם ומה נדרש לביצועה. יש לציין כי בשל היות האורן עץ רך, בפרגולות שמפתחיהן עולים על 4 מטרים עדיף להיעזר בסוג עץ יותר קשיח, או להסתייע בקורות תמיכה על מנת למנוע עם הזמן את התקערות הקורות.

 

תוספות שונות לפרגולה

 

חשוב לדעת כי ניתן להוסיף ולשדרג את הפרגולה בעזרת תוספות שונות. מדובר בתוספות כדוגמת חיפוי הגג ברעפים והפיכתו למבודד מפני גשמים, או הוספת חיפוי וקירות מבמבוק או קש שמספקים הצללה רבה יותר וכן מעניקים פרטיות לשוהים בחצר. בנוסף, ניתן לסגור את הפרגולה בזכוכיות וכך לספר הגנה מפני רוחות וגשמים, או לשלב אדניות עם שיחי נוי וצמחייה מטפסת כמו גפנים, המעניקים חיפוי והצללה טבעיים לפרגולה. תוספות אלו ואחרות תורמות לייחודה של הפרגולה ושדרוג חזותה, וכן להתאמתה לצרכים האישיים של בעליה. יחד עם זאת, ראוי לזכור כי גם פרגולת עץ אורן בפני עצמה מהווה תוספת מבורכת לחצר הבית, ומספקת מתחם מוצל ואסטטי לבני המשפחה ואורחיהם.

 

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול