פרקט עץ טבעי

פרקט עץ טבעי

רצפת פרקט היא בעלת יתרונות רבים, נעים להלך עליה ברגליים יחפות, היא עוזרת לבידוד ולפיכך לחיסכון בהוצאות חימום בחורף וקירור בקיץ, היא נאה מאוד ותורמת לעיצוב הכללי של החלל, ניתן לבחור בין מגוון תצורות וצבעים ועוד.
ישנם למעשה שלושה סוגים של רצפות פרקט המוגדרים לפי החומר ממנו עשויים הלוחות מהם מורכבת הרצפה, אלה הם פרקט למינציה, פרקט עץ שכבות, ופרקט עץ גושני (המכונה גם פרקט עץ טבעי).
בהמשך נפרט מעט על כל סוג ונתאר את תכונותיו של פרקט העץ הטבעי.

סגולותיו של פרקט עץ גושני

כאמור פרקט עץ גושני מכונה גם פרקט עץ טבעי, מדובר ברצפת פרקט העשויה מלוחות שכל אחד מהם עשוי כולו מעץ שנלקח כמקשה אחת מגזע עץ בודד. מדובר למעשה ברצפת הפרקט המקורית, זו ששימשה לבניית רצפות באזורים משופעי עץ הרבה לפני שהייתה קיימת טכנולוגיה שאפשרה חלופות בדמות פרקט עץ שכבות או פרקט למינציה.

לפרקט מסוג זה מעלות רבות, הוא מרשים מאוד ונחשב מפואר ובעל מראה אותנטי, יש לו השפעה מרחיקת לכת על האווירה בחדר (יוצר אווירה חמימה שעשוי לתרום לה גם חיפוי קירות פנים בעץ). עוד יש לציין כי זוהי רצפת פרקט שניתן לשוות לה בכל עת שרוצים (וללא הגבלה על מספר הפעמים) מראה חדש לגמרי באמצעות שיוף ויישום גימור מחדש.

חסרונותיו העיקריים של פרקט עץ גושני הם מחירו הגבוה יחסית וכן העובדה שהתקנתו אינה פשוטה וחשוב מאוד שתעשה על ידי מי שצברו ניסיון מספיק בביצוע מלאכה זו.

שלל אפשרויות בזכות מגוון סוגי עץ

כאמור רצפות פרקט העשויות ממש מעץ טבעי (ולא מלוחות הבנויים שכבות עץ או לוחות חומר סינטטי) הן בעלות מראה אותנטי ומרשים. ניתן להשיג מגוון של תצורות, גוונים ותחושות למגע שמעניקים סוגי העץ השונים המשמשים לייצור הלוחות מהן מורכבת רצפת פרקט כזו.

לוחות של רצפת פרקט העשויה כולה עץ טבעי נלקחים מגזעיהם של עצים הנחשבים "אצילים". מדובר בעצים שאינם רק נאים למראה אלא גם בעלי תכונות רצויות כגון קשיות גבוהה ועמידות בפני שחיקה. סוגי העץ הנפוצים ביותר המשמשים לבניית רצפות פרקט כאלה הם מייפל, מהגוני, אלון, טייגר-ווד ועוד.

לוחות פרקט העשויים עץ מלא מגיעים במגוון מידות (מהן אפילו כאלה רחבות מאוד – עד 30 סמ') החיבור ביניהם נעשה בדרך של זכר / נקבה כדי להשיג את היעדר המרווחים המתחייב.
את המראה הסופי משווה לרצפת פרקט מעין זו הגימור המיושם על גבי הלוחות לאחר שהורכבו, במיוחד סוג וגוון הלכה.

מחירם של לוחות רצפת פרקט עץ טבעי נקבע לפי סוג העץ ממנו הם עשויים ואיכות העיבוד שלהם. עוד יושפע מחיר הרצפה מעלות ההתקנה ובמיוחד מהיקף העבודה הנדרשת כהכנה להתקנה. כאמור, הכנת תשתית מתאימה והרכבת הרצפה עצמה אינן מלאכות פשוטות ולכן חשוב מאוד להיעזר רק באנשי מקצוע שצברו ניסיון מוכח בהתקנת רצפות פרקט כאלה.

הרבה פעמים בבחירת פרקטים מחירים הם שמכריעים לגבי סוג הפרקט שתבחרו. בחנויות תוכלו למצוא היום מגוון רחב מאוד של פרקטים במחירים שונים מאוד מן הקצה התחתון לקצה העליון, וכמעט בטוח שבתווך תוכלו למצוא בדיוק את מה שחיפשתם. אבל לפני רכישת פרקט רצוי ומומלץ להעמיק בתחום מעט יותר, להכיר את ההבדלים בין הסוגים השונים, בין פרקט עץ טבעי לסינטטי, בין שיטות ההרכבה השונות ואף את הפרמטרים למדידת איכות ועמידות פרקטים, כל אלו יעזרו לכם להכיר את המוצר שבחרתם טוב יותר, להגדיר את צרכיכם בצורה בהירה יותר וכמובן גם להבין מדוע קיימים הבדלים ניכרים במחירים.

פרקטים שאינם עץ טבעי

סוג הפרקט הנפוץ ביותר הוא פרקט למינציה, ברצפה כזו הלוחות עשויים חומר סינטטי (המכיל אמנם גם אבק עץ). לוחות פרקט למינציה מקבלים את המראה שלהם מהדפס על צידם העליון, הדפס זה בדרך כלל נועד לשוות להם מראה של עץ טבעי. פרקט למינציה הוא קל יחסית להרכבה, עמיד ועלותו נמוכה מן החלופות העשויות עץ ממש. חסרונו העיקרי של פרקט הלמינציה הוא שהוא אינו ניתן לחידוש, חיסרון נוסף הוא שהוא אינו עשוי עץ של ממש ולכן לעולם לא יספק את המראה והתחושה של עץ טבעי.
פרקט עץ שכבות הוא פרקט שלוחותיו עשויים אמנם עץ של ממש (שלא כמו בפרקט למינציה הנ"ל) אלה שהלוח אינו עשוי מקשה אחת אלה מורכב משכבות של עץ. לוחות של פרקט עץ שכבות מורכבים בדרך כלל משכבות תחתונות של עץ פשוט וזול יחסית כאשר רק השכבה העליונה עשויה מסוג העץ המשווה ללוח כולו את המראה המבוקש. יתרונותיו של פרקט עץ שכבות הוא מראהו הטבעי, התחושה החמימה שרק עץ אמיתי יכול להעניק והאפשרות לחדש את מראהו באמצעות שיוף ויישום גימור מחדש. פרקט עץ שכבות עמיד פחות מפרקט למינציה ומחירו בדרך כלל גבוה יותר.

הפרקט הסינטטי הוא אחד הנפוצים בשימוש בבתים סטנדרטיים בארץ. הוא נחשב זול יותר ולכן נגיש יותר ובר השגה, הוא מגיע במגוון פטנטים להתקנה פשוטה שאפילו לא מחייבת שימוש בצוות התקנה מקצועי ובעיקר- הוא מוכר וחשוף יותר לציבור. לעומתו פרקט עץ טבעי, כבר מעצם שמו, נתפס כמוצר יוקרתי ולכן יקר יותר, פחות נפוץ, והיעדר היכרות מספקת עימו כמוצר טריוויאלי לעיצוב הבית והמשרד גורמת לסוג של ריחוק מבחירה בשימוש בו.

לאחרונה עושים מעצבי פנים ואדריכלים רבים צעדים משמעותיים בהחדרת פרקט עץ טבעי ללב הקונצנזוס של עיצוב הפנים הישראלי. החיפוש המתמיד אחר חומרים חדשים, אחר שינויים ועדכונים שיאפשרו להם להעניק מראה חדש לעיצוביהם, הופך את המוצר שפעם היה בשוליים למוצר מבוקש ושמצוי בלב עולם העיצוב הישראלי.

כמכתיבי דעת קהל בתחום העיצוב, מעצבים רבים למעשה מחנכים אותנו כקהל צרכנים להעיז ולהכיר חומרים שנחשבו בעבר מרתיעים. למשל התפיסה שפרקט עץ טבעי מצריך תחזוקה מורכבת ומסובכת, כפי שנהוג היה פעם בריצוף עץ אירופאי עתיק למשל, הולכת ומתמוססת ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אמצעי ההתקנה משתכללים, ודרכי הטיפול בפרקט משתפרות והופכות לפשוטות ומינימליסטיות. העובדה שכל אלה אינם גורעים במאום מאיכותו של העץ הטבעי הן במראה והן בתחושה הופכת אותו למוצר אטרקטיבי מאוד שמעצבים אוהבים להכניס לשימוש בבתי יוקרה, שכמובן משמשים מודלים בקטלוגים ומגזינים, ומשם הדרך אלינו, לבתים הסטנדרטיים קצרה מאוד.

 

כספקי עץ לכל צורך אנו מאוד שמחים על החדירה הזו של פרקט עץ טבעי לשימוש נרחב בארץ. אמנם אין כל רע בפרקט סינטטי, אך הפתיחות שנוצרה ושהביאה למודעות הצרכן הישראלי חומר חדש שמרחיב את האפשרויות העומדות בפניו, היא בעבורנו פריצת דרך משמעותית שיש להעריכה.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול