התאמת פרקטים ודקים לעיצוב הבית

התאמת פרקטים ודקים לעיצוב הבית

מוצרי עץ משפיעים באופן ישיר על המראה של חלל הבית, החצר, הגינה או המרפסת. הפתרון המומלץ עבור עיצוב החדרים הוא שימוש בפרקט, בעוד בחלל החוץ כדאי לנצל את היתרונות של דקים. הדבר החשוב הוא לבצע התאמה של מוצרי חיפוי וריצוף מן הסוג הזה לעיצוב הכללי. על מנת לעשות את זה יש לקחת בחשבון מספר שיקולי מפתח.

השיקול הראשון הוא גוון העץ. מומלץ לשמור על הבדל מסוים בין גוון המשטח, הריהוט והקירות ברחבי הבית. גם אם בוחרים סגנון עיצוב כפרי המתאפיין בשימוש נרחב בעץ, ההבדל בין הגוונים צריך להיות חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים. הבדלים בין הגוונים יאפשרו מצד אחד שמירה על אחידות, אך מצד שני ימנעו עומס על העיניים או תחושה של בליעת הריהוט בתוך החדר.

שיקול שני ולא פחות חיוני לעיצוב של הבית ברמה גבוהה מבחין בין מוצרי עץ טבעי וסינתטי. פאזות או פוגות בפרקט למינציה וגם במשטחים סינתטיים מספקות תחושה אמיתית של מרחב גדול, תוך שהן חוסכות בהוצאות. מנגד, שימוש בעץ טבעי יכול להיות עמיד לתקופה ארוכה יותר אך הוא דורש תחזוקה צמודה. בהקשר הזה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבדוק כיצד כל סוג של משטח משתלב בחלל. במקביל, רצוי להביא בחשבון את מספר הנפשות בבית, הגיל הממוצע של הדיירים והרגלים אישיים. במידה ויש חיות מחמד, תינוקות או פעוטות, עדיף להתאים פרקטים סינתטיים וקלים לניקוי מאשר לחפות את הריצוף עם עץ טבעי ואקסקלוסיבי. השיקול הזה גם ישפיע על רמת השחיקה ועל האיכות של הריצוף בתוך החדרים או בחצר.

מה משקפים הצבעים?

מעצבי פנים יודעים להשתמש בגוונים ובצבעים על מנת להעביר מסר ולשקף תחושה מסוימת. כך לדוגמא נהוג לבחור גווני עץ בהירים עבור חלל חדר כהה, בעיקר כדי להעניק תחושה של חלל גדול ולנצל את האופן בו הרצפה הבהירה מחזירה אור. פתרון עיצוב כזה יכול להתאים לחדרי שינה ולסלון עם חלונות גדולים. במידה ונכנס אור טבעי אל הבית, הריצוף צפוי לשקף אותו על גבי הקירות ולחסוך בהוצאות על תאורה מלאכותית.

באופן עקרוני, גווני עץ בהירים ונפוצים משקפים יוקרה וניקיון. הם יעילים בבתים פרטיים ומשרדים, ניתן למצוא אותם בהרבה בתי מלון המעדיפים את חיפוי העץ על פני שטיחים וגם במקומות ציבוריים. יחד עם זאת, מומלץ לשלב את הגוונים הבהירים עם צבעים חמים בריהוט או בקירות. יישום של ההמלצה הזו באיזור אחד בחדר לפחות עולה בקנה אחד עם הטיפ הראשון: שמירה על הבדלים מסוימים ועדינים בין גוון הפרקט או הדק, הריהוט והקירות. מי שמעדיף רהיטים כהים ישמח לדעת שרצפת עץ בהירה משתלבת איתם באופן נהדר.

סוג התאורה וכיוון האור

כדאי להרחיב על הנושא של סוג התאורה בתוך הבית או כיוון האור בחצר, בגג או במרפסת. על מנת לנצל עד הסוף את הנוכחות של פרקטים ודקים מומלץ להתקין את הלוחות לאורך מקור כיוון האור. סוגיה זו חשובה גם בתוך הבית וגם באיזור החיצוני בו בוחרים דק, אפילו ליד בריכה, ג'קוזי או פינת ישיבה.
בתוך הבית ובמידה והקירות לבנים, כדאי לתת עדיפות לפאנל לבן היוצר תחושה של היעדר מסגרת. תחושה זו תגרום להתאמה בין מראה הריצוף לבין הקירות והיא תחסוך בעתיד הוצאות על צבע ושיפוצים דקורטיביים.

איך מעצבים דירה חדשה?

העיצוב של דירה חדשה עם פרקטים ודקים לא פחות מורכב מעיצוב דירה קיימת. כדאי לבקש מהקבלן הכנה לפרקט – הבאה לידי ביטוי בהנמכה של הרצפה והתקנה של ריצוף ללא פאנלים. הכנה כזו תמנע את מורכבות יישום הריצוף ותבטיח התקנה מהירה ויעילה של לוחות סינתטיים או טבעיים. זכרו כי צבע הלוחות צריך להיות בשתי דרגות בהיר או כהה יותר משאר הרהיטים אותם מתכננים לרכוש עבור הדירה החדשה, אך אל תשכחו את צבע התאורה. גוונים בהירים יחזירו אור ואמורים לבוא על חשבון משטחי פרקט לבנים, לעומת גוונים כהים שיבלעו את האור וכך יאפשרו לכם להשתמש בספקטרום רחב יותר של סוגי עצים.
לסיכום, בחירה נכונה בצבע הפרקט והתאמתו לחלל יבטיחו פתרון עיצובי ודקורטיבי מרשים. השתמשו בשיקולים הנכונים והכניסו את העדפותיכם האישיות.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול