פרקט עץ טיק

פרקט עץ טיק

ישנם אינספור סוגי פרקטים, פרקט עץ טיק הוא אחד מהם. לפרקט עץ טיק שם דבר בתחום הפרקטים, מתקיני פרקטים רבים ממליצים עליו ורבים מלקוחותיהם שואלים לגביו כבר בשלבים הראשוניים של תכנון פרויקט חיפוי רצפה בפרקט.
ישנן סיבות רבות לפופולאריות שזוכה לה פרקט עץ טיק. לפרקט מסוג זה יתרונות רבים, אולם יש לזכור כי אין מדובר בפרקט המתאים לכל אחד ובכל מקרה. לפרקט עץ טיק ישנם גם חסרונות שיש לקחת בחשבון בבואנו לבחור את סוג הפרקט המתאים ביותר עבורנו.

 

פרקט עץ טיק

פרקט עץ טיק

 

מה נחשב פרקט עץ טיק

 

כדי לקבוע אם פרקט עץ טיק הוא אכן הבחירה הנכונה ביותר עבורנו יש להבין תחילה מה בדיוק נחשב לפרקט כזה. רק לאחר רכישת היכרות בסיסית כזו, ניתן להמשיך בבירור ולהיוועץ עם מתקין פרקטים כדי לשמוע על האופציות השונות. זאת מכיוון שיש להיזהר מפני בעלי מקצוע הממהרים להמליץ על האפשרות הנוחה ביותר עבורם ולאו דווקא זו המתאימה ביותר ללקוח.
באופן כללי ישנם שלושה סוגי פרקט, פרקט מעץ מלא, פרקט שכבות ופרקט סינטטי. פרקט עץ מלא הוא כזה שכל לוח מלוחותיו לקוח כמקשה אחת מגזע עץ בודד, כשמדובר בפרקט עץ טיק יהיה זה מן הסתם גזע של עץ טיק.
פרקט עץ שכבות הוא פרקט שלוחותיו מורכבים משכבות עץ כאשר רק השכבה העליונה היא מן העץ המקנה לפרקט את המראה ותכונות פני השטח המבוקשים. כשאומרים "פרקט עץ טיק", ככל שמדובר בפרקט שכבות, מדובר בפרקט שהשכבה העליונה בלוחותיו עשויה עץ טיק.
ישנם מתקיני פרקטים העשויים לכנות גם פרקט סינטטי שמראהו אמור לדמות מראה עץ טיק בתואר "פרקט עץ טיק". מובן שתאור כזה אינו מדויק, בלשון המעטה, שהרי מדובר רק בפרקט דמוי טיק שאינו מכיל עץ טיק אמיתי כלל.

 

פרקט עץ טיק בורמזי

פרקט עץ טיק בורמזי

 

 

מוניטין עתיק יומין

 

לפרקט עץ טיק מוניטין עתיק יומין, נראה כי מזה עשרות אם לא מאות שנים נחשב עץ טיק כעץ האולטימטיבי לשימוש מחוץ למבנים. לטיק תכונות טבעיות של עמידות בפני פגעי מזג אוויר ומזיקים, זאת בזכות שמן פנימי וצפיפות סיבים גבוהה.
טיק שומר על מראהו המרשים למשך שנים רבות תוך שינויים (למשל בגוון) אשר בדרך כלל רק מוסיפים לו חן. הטיק מגיע בגוונים שונים וכשדוגמאות ממינים שונים על פניו, הוא נחשב עץ בעל מראה קלאסי ויוקרתי.

 

פרקטים טיק בורמזי

פרקטים טיק בורמזי

 

יתרונות וחסרונות של פרקט עץ טיק

 

מי ששוקל להתקין פרקט עץ טיק רצוי שיברר מה יתרונותיו וחסרונותיו על מנת לוודא כי זוהי אכן הבחירה הנכונה ביותר עבורו, מתקיני פרקטים יוכלו לספק מידע רב בעניין זה.

העובדה שלטיק שימון פנימי טבעי ושלו מגע נעים גם ללא גימור מאפשרת להותיר רצפות פרקט מעץ טיק ללא גימור כלל, כך יש מי שבוחרים לאפשר לעץ טיק להתיישן באופן טבעי.

טיק הוא עץ שלו עמידות טבעית טובה כנגד לחות. זו הסיבה שנעשה שימוש בעץ זה בחללים בהם הלחות גבוהה, חדרי סאונה למשל או דק סביב בריכה. גם פרקט עץ טיק נהנה מיתרון זה של חומר הגלם ממנו הוא עשוי. מתקיני פרקטים ימליצו בוודאי על פרקט מסוג זה למי שמתכוון להתקין רצפת פרקט באזורים החשופים למים ולחות, מקומות בהם פחות נהוג להשתמש בפרקט (רצפת מטבח למשל).

 

תמונות פרקט טיק

 

לטיק עמידות טבעית טובה כנגד פגעי מזיקים (חרקים למיניהם). אותו שמן המקנה לטיק עמידות בפני לחות ומים הוא שדוחה טפילים. למרות שבישראל ישנם, יחסית, פחות טפילים העלולים לפגוע ברצפות פרקט מקרים כאלה בכל זאת מתרחשים, במיוחד באזורים "מועדים לפורענות". התקנת פרקט העשוי עץ טיק מקנה שקט נפשי מבחינה זו.

עוד יתרון חשוב של עץ טיק הוא שעץ זה שומר היטב על צורתו, הוא אינו נוטה להתנפח או להתכווץ (זאת גם בזכות העובדה שהוא אינו נוטה לסופג לחות). כל מתקיני פרקטים ידעו להגדיש חשיבות תכונה זו שכן העובדה שרצפות פרקט מורכבות מלוחות הצמודים יחדיו בחוזקה הופכת אותן רגישות במיוחד לשינויים בצורת העץ הנובעים מהתרחבות או התכווצות.

לפרקט עץ טיק ישנם למעשה רק שני חסרונות. ראשית מדובר בעץ יקר יחסית, מחירו של הטיק צפוי רק לעלות שכן מדובר בעץ שההיצע שלו מתדלדל בעוד הביקוש לו גדל. החיסרון השני הוא שהשימון הפנימי הטבעי של הטיק מתכלה ככל שעובר הזמן, כך קטנה עמידותו בפני לחות ובפני פגעי מזיקים. מומלץ להעניק לפרקט עץ טיק טיפול בשימון כל שנתיים – שלוש.

 

 

פרקט אלון

40% off

sale

תלת שכבתי – מראה כפרי

199₪

למ"ר כולל התקנה

התקנה צפה, עובי פרקט 10מ"מ. לא כולל מעמ, לא כולל פנלים. *

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול