מדריך לבחירת מדרגות עץ לבית

מדריך לבחירת מדרגות עץ לבית

בשנים האחרונות הפכו מדרגות עץ לבית לנפוצות ומבוקשות, בהיותן מוצר מרהיב ביופיו, לא יקר וקל יחסית להתקנה. בנוסף, המדרגות מעניקות תחושה ביתית, מודרנית ונעימה, וניתן למוצאן בשוק במגוון סוגים ושיטות התקנה ובנייה. המגוון הרחב מאפשר לכל אחד למצוא מדרגות המתאימות לצרכיו, סגנונו ותקציבו. יחד עם זאת, על מנת לתכנן, לרכוש ולבנות באופן נאות ומשתלם מדרגות אשר ישרתו את בעליהן לאורך שנים רבות, יש צורך לבצע את הצעדים באופן מושכל ונכון.

מרכיבי המדרגות

לפני שניגשים אל תכנון ובניית מדרגות כדאי להכיר את שמות מרכיביהן הבסיסיים. בתור התחלה, כל מדרגה מורכבת משני חלקים – המדרך שמכונה גם שלח הינו המשטח שעליו דורכים, ואילו הרום הינם משטחים המחברים את המדרכים. כמו כן, במדרגות רבות יש משטח נוסף המכונה פודסט, אשר נועד להפריד בין גרמי המדרגות.

תכנון מדרגות עץ לבית

תכנון מדרגות עץ לבית דורש התאמה למאפייניה של הדירה, גובהן של הקומות והמרחב הקיים עבור בניית המדרגות. כמו כן, יש להכיר את תוכניות בניית הבית, ולעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים בחוק.

סוגי התקנת מדרגות

כחלק ממלאכת תכנון מדרגות עץ לבית יש להכיר את סוגי התקנת מדרגות, ולבחור בשיטה המתאימה במיוחד עבורכם. הבחירה נבחנת בעיקר על פי שיקולי תקציב, חלל, צרכים פרקטיים, דיירי הבית והעדפות סגנון אישיות. סוגי המדרגות כוללים:
מדרגות רגילות – מדרגות סטנדרטיות שנבנות לרוב על בסיס של בטון, וניתן להתקינן גם כחיפוי על פני מדרגות קיימות.
מדרגות לולייניות – מכונות גם מדרגות ספיראלה ועולות למעלה בצורה עגולה וסיבובית. נחשבות אידיאליות לחללים מצומצמים בשטחם.
מדרגות מרחפות – מכונות גם מדרגות קלות או קונזיליות. אלו הן מדרגות נטולות תמיכה לרצפה אשר נתמכות רק בצד אחד על ידי קיר. שיטה זו יוצרת מדרגות בעלות חזות אוורירית ומרחפת.
מדרגות מתקפלות – מדרגות בעלות מנגנון קיפול שהינן אידיאליות לחללים שאין מרבים להשתמש בהם, כמו עליית גג.

בחירת סוגי עצים למדרגות

עבור מדרגות לבית ניתן להשתמש במגוון סוגי עצים גושנים, לרבות אלון, בוק, אגוז, מייפל ומהגוני. את העצים חשוב לרכוש ממחסן עצים איכותי ומקצועי שמחזיק מלאי גדול של עצים איכותיים בשלל גדלים ובמידות שונות. כמו כן, ברשות צוות העובדים במחסנים אלו מצוי ידע רב אודות עצים ושימושיהם השונים, ויוכל לסייע לכם בבחירת סוג העץ ואף שיטת בניית המדרגות הנכונה ביותר. יש לציין כי במידה ובחלל הסמוך למדרגות קיימים פריטים רבים מעץ, כמו דק איפאה, חיפוי אגוז או פינת אוכל מעץ אלון, חשוב לבחור בעץ זהה, דומה או משלים לאלו של הפריטים הקיימים. כך תישמר בחלל תחושת אחידות עיצובית, הרמונית ונעימה לעין. כמו כן, אפשר לשלב מדרגות מעץ עם חומרי גלם נוספים כמו ברזל, אבן וזכוכית.

מדרגות מעץ לבית בשילוב חומרים אחרים

כאמור, מדרגות עץ לבית משתלבות נפלא עם חומרי גלם נוספים, כאשר כל חומר גלם נועד לחלקים אחרים של המדרגות ומעניק להן חזות ואווירה ייחודית:
מדרגות עץ בתוספת אבן – מדובר בתוספות מסוגים שונים כדוגמת אבן טבעית או מעובדת, המעצימים את תחושת היוקרה בבית ומתאימים בעיקר לחללים מרווחים. את האבן ניתן לשלב ברום המדרגה, במעקה או בחיפוי הקיר של חדר המדרגות.
מדרגות עץ בשילוב של מתכת – מדובר בשילוב של ברזל או אלומיניום המעניק לחלל תחושה מודרנית תעשייתית . מוצר זה משתלב נפלא עם מדרגות מרחפות או ספיראלה, ומשמש כבסיס לבניית המדרגות.
מדרגות עץ בשילוב של זכוכית – השילוב נעשה בעיקר במעקות של מדרגות עץ ומגדיל את תחושת האווריריות והזרימה בין החללים.

עיצוב סביבת המדרגות

מלבד תכנון ועיצוב המדרגות חשוב שלא לשכוח לתכנן ולעצב את החלל שבו הן ממוקמות. החלל מורכב מהפרטים הבאים:
מעקות – מעקה למדרגות נחוץ מבחינה בטיחותית והינו רכיב דומיננטי שיש לשים דגש רב על עיצובו והתאמתו לעיצובן של המדרגות עצמן. בין היתר קיימים מעקה רציף ואטום, מקוטע ואוורירי, עשוי מעץ או מחומרי גלם אחרים.
צבע או חיפוי קירות – קובע רבות את האווירה בחלל המדרגות ויכול להיות צבע רגיל או מיוחד, חיפוי עץ או אבן או כל רעיון עיצובי אחרי. בתוך כך, חשוב לבחור בצבע או חיפוי שיתשלבו עם עיצוב המדרגות ויבליטו או יצרו תחושות מבוקשות כדוגמת חלל מרוחב, יוקרתי, ייחודי, ביתי או מודרני.
תאורת המדרגות – מדגישה את צורתן, ייחודן ויופיין של המדרגות, בין אם מדובר בתאורה על הקירות, תקרה או ברצפת המדרגות עצמן.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול