דק סינטטי לגינה

המדריך המלא לדק סינטטי לגינה

 

אחד ממוצרי הגינה המבוקשים ביותר בשנים האחרונות בישראל הינו הדק הסינטטי, במיוחד עבור גינות בעלות חזות חדישה ומעוצבת. לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות של המאה העשרים ואחת, משווק כיום דק סינטטי לגינה במגוון דגמים יפים, חזקים ונוחים לשימוש. כמו כן, בדרך כלל נגבה עבור דק סינטטי מחיר יחסית נוח לעומת אפשרויות ריצוף גינה אחרות, ועל כן הוא מהווה תחליף מצויין לרכישת דק מעץ טבעי לגינה. ניתן לרכוש דק סינטטי במגוון נקודות מכירה, אך מומלץ לרכשו ממחסן עצים איכותי ומקצועי המציע מבחר גדול של דקים סינטטיים. עובדי המחסן יכולים לייעץ ולכוון את הלקוחות לרכישת דק אשר מתאים לצרכיהם וליכולתם הכלכלית.

 

תכונותיו ומרכיביו של דק סינטטי לגינה

 

דק סינטטי לגינה נוצר בהשראת דק עץ גושני טבעי העשוי מחומרים טבעיים מעובדים, תעשייתיים וסינטטיים אשר פותחו במיוחד לשימוש חיצוני. במרבית המקרים דק סינטטי לגינה מורכב משילוב של עץ טבעי מעובד וחומרים מלאכותיים, אשר נועדו לספק לדק את חוזקו ועמידותו בתנאי מזג אוויר קיצוניים. דק סינטטי איכותי לגינה מיוצר כך שיהיה בעל אחוזי דהייה נמוכים, וזאת בזכות יכולת ספיגה גבוהה של קרינה ושמש. כמו כן, דקים אלו מחופים בחומר בעל רמת אלסטיות גבוהה, המונעת הופעת סדקים ופיצוצים במשטח. את הדק מרכיבים בברגים באמצעות חיבורים מוכנים ומובנים באריחי הדק עצמו. זוהי אמנם שיטת הרכבה מהירה וקלה, אך חשוב לבצעה באופן מדויק וללא קצוות בולטים. יש לציין שקיימים סוגים רבים ושונים של דקים סינטטיים לגינה, המשתנים באיכותם, במרכיביהם ובאופן ייצורם, ומכאן שעבור דק סינטטי מחיר הרכישה ישתנה בהתאם לאיכותו, לחברה המייצרת ולמקום רכישתו. מסיבה זו מומלץ לגשת אל מחסן עצים אמין ואיכותי הקרוב למקום מגוריכם, על מנת לקבל חוות דעת מקצועית לרכישת דק סינטטי לגינה שהינו מתאים עבורכם.

 

הסיבות לביקוש הרב עבור דק סינטטי לגינה

 

דק סינטטי לגינה זוכה בשנים האחרונות לביקוש רב בקרב ציבור הצרכנים, וזאת עקב מספר סיבות עיקריות:

עליית המודעות הציבורית לעיצוב הבית ולחזותו הפנימית והחיצונית.
ביקוש למוצרי ריצוף מעץ או דמויי עץ לבית ולגינה.
עליית מחירי המים גרמה לבעלי בתים לחפש תחליפים למדשאות, ואילו אחד היעילים והיפים שביניהם הינו דק סינטטי לגינה
כאמור, נגבה עבור דק סינטטי מחיר זול יחסית לאופציות אחרות.
לדקים הסינטטיים חזות אסטטית, יוקרתיות, טבעית ונעימה, המשתלבת היטב עם חומרי גלם ומוצרים אחרים.
מגוון גדול של דגמים, סוגים, צבעים וגוונים של דקים המתאימים לכל סגנון וכיס.
בזכות התפתחות הטכנולוגיה דק סינטטי לגינה הינו מוצר חזק ועמיד לאורך זמן.
נעים למגע, אינו מחליק והינו בעל רמת גמישות המונעת נפילות כואבות.
דק סינטטי מהווה פתרון פרקטי ונוח ליצירת מרחב מחייה וישיבה בחוץ.
הדק מגשר בין חלקו החיצוני והפנימי של הבית.
התקנה והרכבה פשוטה ומהירה.
תחזוקה פשוטה וקלה.
קל לנקות אותו ולהוריד ממנו כתמים ולכלוך.
אינו דורש צביעה או חידוש.
מוצר ידידותי לסביבה.

אולי יעניין אותך גם >> המלצות לדק סינטטי 

 

היתרונות של דק סינטטי לגינה

 

אם בעבר חלומו של כל ישראלי צעיר היה בית עם גינה ובה פיסת דשא ירוק, בשנים האחרונות השתנתה המגמה, בין השאר בגלל עליית מחירי המים באופן ניכר. אנשים ממעטים להשקות את הדשא, והוא כבר אינו ירוק כמו בחלומות. את הדשא הטבעי מחליפים היום דשא סינטטי וגם דק סינטטי, הן במקומות ציבוריים כמו בריכות ומועדוני ספורט, והן בגינות פרטיות.

 

דק סינטטי לגינה לעומת דק מעץ טבעי

יש אנשים אשר לא מוכנים לשמוע על התקנת דק סינטטי לגינה שלהם, לדעתם, דק חייב להיות מעץ טבעי בלבד. יחד עם זאת, כחלק מהתנועה העולמית של שמירה על איכות הסביבה, וצמצום כריתת העצים ביערות הגשם בארצות רבות, יש חובה של ממש לעבור להתקנת דקים אשר עשויים מחומרים סינטטיים. אפשר למצוא היום דק סינטטי איכותי ביותר אשר עשוי מ- PVC ומיוצר בארצות הברית, אותו דק אשר מייבאת חברת מי השרון אשר נמצאת באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. דק זה הוא ידידותי לסביבה ויש לו מראה של עץ טבעי, והוא אינו דורש את אותה תחזוקה שדורש העץ הטבעי.

 

היתרונות נוספים של הדק הסינטטי

 

החומרים הסינטטיים מגיעים בשלל צבעים, דגמים ועיצובים. הדק הסינטטי מגיע בלוחות הדומים ללוחות של העץ הטבעי, אך יש לו מגוון גדול של אפשרויות לשם התאמה לעיצוב הגינה.
דק סינטטי לגינה אינו דורש כל תחזוקה, אין צורך לחדש ו/או לצבוע אותו מידי מספר שנים. הוא מחזיק מעמד שנים רבות ללא כל טיפול.

הדק הסינטטי זול יותר מאשר הדק מעץ טבעי, במיוחד לאורך השנים. הוא זול בקנייה, מבלי לפגוע באיכות, הוא זול בהתקנה, ובעיקר הוא זול כי אין צורך לתחזק אותו.

הדק הסינטטי בטיחותי יותר מדק עשוי עץ משתי היבטים: הוא חלק, ואין בו שבבי עץ בולטים. וכן, מקדם ההחלקה שלו גבוה, נקודה משמעותית באזורים רטובים.
מי שיש לו "ידי זהב" יכול להתקין את הדק הסינטטי לבד ללא כל קושי משמעותי, לאחר הדרכה קצרה.

 

עיצוב נכון של דק סינטטי לגינה וסביבתו

 

ניתן למקם דק בכל שטח פנוי בחצר, ומסביבו מומלץ להשאיר כשישים ס"מ של קרקע פורייה ולשתול בה צמחי נוי שונים, כמו פרחים, צמחי תבלין וצמחייה עשירה וירוקה. תוספת זו תעניק לדק חזות רעננה ותשלב אותו בטבעיות בגינה. כמו כן, ניתן להמשיך את הדק כמדרגות ושבילים בתוך הגינה, וכך ליצור גינה הרמונית וזורמת. בנוסף, מי שמעוניין בדק לבריכה או לג'קוזי בחצר יכול להקיפם בדק סינטטי העמיד למים, אשר מהווה משטח נעים ולא מחליק מסביב לבריכה. סביב משטחי הדק כדאי לשלב תאורת גינה גלויה או מוסתרת, אשר תעניק לגינה בשעות החשיכה חזות טבעית ומזמינה. יש לציין שגם את הרהיטים שמוצבים על הדק ניתן לבנות מדק סינטטי, או מעץ בעל גוונים זהים או משלימים לדק עצמו, וכך לספק מראה עיצובי שלם לגינה. לקבלת המראה השלם אפשר לפזר ברחבי הגינה גם חפצי נוי מקוריים ומעניינים מעץ, כמו פסלונים, ספסלים, מריצה או סוס נדנדה מעץ. עם זאת, גם חומרי גלם אחרים כמו ברזל או זכוכית מתמזגים היטב עם הדק.

 

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול