המלצות לדק סינטטי

המלצות לדק סינטטי

שוברים את הראש איזה דק סינטטי מומלץ ולאיזה שימוש?

דקים הם בעלי פוטנציאל להיות תוספת נאה, מרשימה ושימושית לגינה או למרפסת. בעבר כל הדקים היו נבנים מעץ ולמי שביקש להקים דק נותר רק לבחור בין סוגי העץ השונים המשמשים עד היום לבנייתם.

לכל סוג עץ תכונות ייחודיות המקנות לו יתרונות וחסרונות ביחס לדקים הנבנים מסוגי עץ אחרים. בפרוץ שנות ה2000 חלה תפנית בעלת משמעות בתחום הדקים כאשר דקים הנבנים מלוחות סינטטיים (ולא מעץ) החלו צוברים פופולאריות.
לא קשה לקבל המלצות לדק סינטטי, מדובר בדקים עמידים ונאים אשר כמעט אינם דורשים תחזוקה. עם זאת נראה כי דקים סינטטיים לא יכולים להוות תחליף לדקים מעץ אלה רק עוד אפשרות שניתן לבחור בה בנוסף על מבחר העצים השונים המשמשים לבניית דקים.

 

דק עץ או דק סינטטי, מה עדיף?

אין תשובה אחת נכונה לשאלה איזה דק עדיף, דק מעץ טבעי או דק סינטטי. עובדה היא שגם כיום, כאשר ישנם בנמצא לוחות סינטטיים איכותיים מאוד לבניית דקים, עדיין ישנם רבים הבוחרים לבנות דק מאחד מסוגי העצים המשמשים בתחום מזה שנים רבות (כגון אורן, איפאה, טיק ועוד).

מי שמתכנן להקים דק נדרש לבחור בין דק סינטטי לדק מסוג עץ מסוים. כדי לבצע בחירה מושכלת כדאי להכיר מעט את תכונות הדקים השונים. יש לקחת בחשבון לא רק את עלות ההקמה והמראה המתקבל אלא גם את מידת העמידות והיקף התחזוקה השוטפת שתידרש כדי לשמור על מראה נאה של הדק לאורך זמן.

 

תכונות עיקריות

מי שממליצים על דק סינטטי יציינו ודאי תכונות שהוא ניחן בהם כגון עמידות יתרה ומיעוט הצורך בתחזוקה. מי שמצדדים דווקא בדק עץ יציינו כי אין תחליף למראה החם והטבעי של העץ וכי מכיוון שיש מבחר של עצים מהם נבנים דקים ניתן למצוא סוג עץ שלו תכונות המתאימות ככפפה לצרכיכם.

ישנם מי שמדמים דק סינטטי למשטח דשא סינטטי מן הבחינה שברור שלחומרים סינטטיים ייתכנו יתרונות אולם תיתכן פסילתם על הסף רק בשל קנאיות לפתרונות הטבעיים.
אנו ממליצים להימנע מלפסול על הסף דק סינטטי רק בגלל שאינו עשוי מחומר טבעי. כדי לדעת אם דק סינטטי הוא הבחירה הנכונה עבורכם יש להכיר את תכונותיו ולהשוותם לאלה שתוכלו לקבל אם תבחרו בדק עץ כזה או אחר.

החומרים מהם עשוי דק סינטטי פותחו בקפדנות והוקנו להם תכונות הבאות לשרת באופן מיטבי את מה שהיינו מעוניינים למצוא בדק.

ניתן לומר שדק סינטטי משלב יתרונות של דק מסוגי עץ שונים. כך למשל, לדק סינטטי עמידות בפני פגעי מזג אוויר הדומה לזו של דק איפאה אך לוחותיו קלים ונוחים לעיבוד בדומה לאלה העשויים בדק עץ אורן.

דק סינטטי מעוצב כך שידמה במראהו לדק עץ אולם אין ספק שהן מבחינה חזותית והן מבחינת תחושה למגע תמיד יוותר הבדל המסגיר שמדובר בסופו של דבר בחומר מלאכותי. על דק סינטטי המלצות הנוגעות לנושא ההתקנה, בעניין זה נזכיר כי יש צורך בהכנת תשתית מתאימה (יש פחות מקום לגמישות בהכנת התשתית) אולם מרגע שהוכנה תשתית שכזו קל מאוד ליישם שיטות התקנה מתקדמות שמסובך הרבה יותר להשתמש בהן בדקים מעץ, במיוחד הכוונה להתקנה באמצעות מחברים נסתרים כך שעל פני הדק לא נותר זכר לאופן קיבוע הלוחות למקומם.

סוגים שונים של דק סינטטי

בכל הנוגע לדקים סינטטיים חשוב מאוד לזכור כי ייתכנו הבדלים גדולים באיכות בין יצרנים שונים של לוחות לדקים כאלה. באופן כללי נחשבים היצרנים האמריקנים והאירופאים למובילים בתחום. לא תמיד מחיר דק יקר מעיד על איכות מעולה, חשוב להיוועץ עם כמה מתקינים ולנסות לקבל חוות דעת גם ממי שכבר יש להם דק מן הסוג בו אתם שוקלים לבחור.

מי שחשובה לו ידידותיות לסביבה עשוי לסבור כי לדק סינטטי יתרון מעצם העובדה שלא צריך לכרות עץ כדי ליצור חומר גלם עבורו. יש ליזכור כי למרות שלוחות דקים סינטטיים הם ידידותיים מאוד לסביבה הליכי הייצור שלהם עלולים, אם אינם מבוצעים באחריות הראויה, להיות מזיקים.
מבחינת מחיר, דק סינטטי עולה כמו דק עץ מן הסוגים שמחירם בינוני. כשמשווים עלויות יש ליזכור כי חלק מן הדקים מעץ דורשים טיפול תקופתי הכרוך בעלויות שאין להתעלם מהן כשמדובר בפרקי זמן של שנים.

אולי יעניין אותך גם >> מחירון דק

 

 

 

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול