התקנת פרקטים עצמאית

התקנת פרקטים עצמאית

רצפות פרקט נהנות ממעמד יוקרתי מסוים. היתרונות הרבים, הן פרקטיים והן אסטטיים, שטומנת בחובה רצפת פרקט הופכים אותה למבוקשת ונפוצה יותר, מה שמבטיח כי לפי כללי השוק כיום ניתן למצוא פרקטים במחירים נוחים הרבה יותר ומבלי לפגוע באיכות ותחושת היוקרה, וכך הפכה התקנת פרקטים זמינה לקהל רחב הרבה יותר.

יש הסבורים כי התקנת פרקטים היא מלאכה מורכבת אשר רק בעלי מקצוע מומחים מסוגלים לבצע אותה כהלכה. אחרים, ברגע שלומדים כיצד מחוברים לוחות הפרקט אלה אל אלה, מיד קופצים למסקנה כי כל מי שלו מעט ידע וניסיון בעבודות בנייה יכול גם להתקין בעצמו רצפת פרקט. האמת, כמו שקורה על פי רוב, נמצאת באמצע.

התקנת פרקטים מסוגים שונים

אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על מורכבות התקנת רצפת פרקט מסוימת הוא סוג הפרקט הנבחר.

באופן כללי קיימים שלושה סוגים פרקטים, פרקט גושני (פרקט שלוחותיו עשויים עץ מלא), פרקט עץ שכבות (לוחותיו עשויים שכבות עץ כשרק העליונה היא מן העץ בעל האיכויות המבוקשות מבחינת מראה ועמידות) ופרקט למינציה (לוחותיו עשויים חומר סינטטי מאבקת עץ דחוסה יצוקה בתוך חומר פולימרי כשעל פני הלוח הדפס דמוי עץ).

חשוב להבין שאין די לכנות פרקט בשם "פרקט אלון" למשל, זאת מכיוון שייתכן שמדובר בפרקט גושני העשוי כולו מלוחות של עץ אלון או פרקט עץ שכבות שרק שכבתו העליונה מעץ אלון או בכלל פרקט למינציה שהדפסו הוא בדוגמת עץ אלון, וכל סוג פרקט דורש גם התקנה שונה.

התקנת פרקטים מן הסוג השלישי (פרקט למינציה) היא בדרך כלל פשוטה יותר, התקנת רצפת פרקט עץ שכבות נחשבת כבעלת מורכבות בינונית עד גבוהה ואילו התקנה איכותית של פרקט גושני נחשבת למורכבת מכולן.

התשתית הנדרשת

גורם חשוב נוסף המכתיב מורכבות התקנת פרקטים היא התשתית הקיימת במקום בו מיועדת רצפת הפרקט להיות מותקנת.
לעיתים קרובות התקנת רצפת פרקט מעץ גושני דורשת עבודה מקדימה של הכנת תשתית מתאימה וכך הופכת התקנת רצפת פרקט כזו למורכבת יותר.

התקנת פרקטים באופן עצמאי

לאור כל שתואר לעיל מומלץ למי ששוקל להתקין רצפת פרקט בעצמו לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים, סוג הפרקט, התשתית הנדרשת, גודל הרצפה, צורתה, כמה ניסיון ויכולת בעבודה מדויקת בעץ (או חומרים דמויי עץ) יש ברשותו, האם יש בידיו את כל כלי העבודה הדרושים למשימה.

התקנת פרקטים היא מלאכה שהכרחי שתעשה כהלכה, עבודה בלתי מקצועית היא מקור לבעיות שעשויות אפילו לחייב לפרק את כל הרצפה. לכן עלפי רוב מומלץ לאפשר לבעלי מקצוע מנוסים לבצעה. מי שמחליט להתקין רצפת פרקט לבדו ראוי שייוועץ תחילה עם מי שמכירים את המלאכה היטב כדי להימנע מטעויות.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול