תעשיות עץ והרהיטים בישראל

תעשיות עץ והרהיטים בישראל

תעשיות עץ במדינה מצויות במגמה של התפתחות מואצת, במיוחד בתחומי הריהוט והנגרות. זאת עקב עליית המודעות לתחום עיצוב הפנים בקרב הציבור הישראלי, והביקוש עבור חומרי גלם איכותיים בעלי חזות טבעית לבית כמו פרגולות, פרקטים, דקים רגילים וסינטטיים. התרחבות ההיצע מתבטאת במבחר גדול של מוצרים בשוק הנבדלים זה מזה באיכותם ובעלויותיהם, כך שלדוגמא ייגבה עבור דק סינטטי מחיר שונה בהתאם לסוגו ולאיכותו. חשוב לדעת כי תעשיות עץ בישראל מהוות ענף גדול ומסועף המתעדכן בכל עת בחידושים וטכנולוגיים, לכן מומלץ להכירו בטרם ביצוע רכישה גדולה.

מאפיינים של תעשיות עץ

תעשיות העץ הן ענף בו עובדים עם מגוון גדול של חומרי גלם, ומבעלי המקצוע בתחום נדרשים ידע מעמיק, יכולת טכנולוגית גבוהה, היכרות עם שיטות עבודה, עיבוד ועיצוב חדישות, עמידה בתקנים, ידע בהנדסה תעשייתית ועמידה בדרישות הלקוח. כל זאת עקב החשיבות המרובה של חזות המוצרים. הידע המקצועי מתחלק בין הענפים השונים בתעשייה, שמתפלגים למנסרות, נגרות בניין, נגרות רהיטים ומחסני עצים. למעשה, כל ענף מאופיין בידע ספציפי מלבד מחסני עצים מקצועיים וגדולים, המעסיקים אנשי מקצוע מיומנים בעלי ידע מקיף במרבית התחומים של מוצרי תעשיות עץ.

מוצרי תעשיות עץ ועלויותיהם

מוצרי תעשיות עץ מופקים ברובם מעצים או מחומרים סינטטיים חלופיים. מדובר במוצרי בסיס טבעיים ומעובדים מהנפוצים והחשובים בעולם, עם צריכה לנפש של כמעט 2 ק"ג לאדם ליום. כלומר, צריכה גדולה בהרבה מכל מוצר אחר לרבות פלסטיק, בטון או פלדה, כאשר מחציתה משמשת כדלק. מוצרי עץ מעובד משמשים בתעשיות רבות ושנות, ביניהן תעשיית נייר וקרטון, אריזות, דפוס, ייצור כימיקלים ושימוש כחומר תבערה, וההערכות מצביעות על יותר מעשרת אלפים סוגי מוצרים. מנגד, מוצרי עץ טבעי משמשים בעיקר לענף הבנייה ולייצור רהיטים. יש לציין כי מחירי העץ מושפעים ממצבה של הכלכלה העולמית, מתפוצתו של סוג העץ המבוקש, מאיכותו ומאופן עיבודו. כמו כן, עלות רכישת העץ משתנה בהתאם למקום בו הוא נרכש ומספר הידיים שהוא עבר. ככלל, מרבית העצים בארץ הינם מיובאים ולכן מחירם בדרך כלל גבוה יותר מאשר בחו"ל, אך רכישת עץ ממקור ראשון כמו ממחסן עצים מוזילה את העלויות. כך לדוגמא, סביר להניח שעבור דק סינטטי מחיר הרכישה יהיה נמוך יותר במחסן עצים מאשר בחנות רהיטים.

מקורות חומרי גלם לתעשיות עץ בישראל

כאמור, מרבית העצים עבור תעשיות עץ בישראל מגיעים מחו"ל, ממדינות בהן מבוצעת כריתה מבוקרת של עצים. על המדינות הבולטות בייצוא עבור תעשיות עץ נמנות בין היתר אוקראינה, איטליה, ארה"ב, ברזיל, פינלנד, רוסיה, דרום אפריקה ואוסטרליה. יחד עם זאת, כמות קטנה של עצים הינה ממקור מקומי, בעיקר מכריתה של אורנים מיערות קק"ל המיועדים לריהוט ולתעשיית הפחמים. כמו כן, חלקם של מוצרי העץ הסינטטי מיוצרים בארץ ואחרים מיובאים, בעוד מחירם משתנה בהתאם לאיכותם ולטכנולוגיה העומדת מאחוריהם. אם ניקח לדוגמא דק סינטטי, מחיר הקנייה ישתנה בין דק מסוג פי. וי. סי או דק קומפוזיט.

סוגי עיבוד שונים של עץ

תעשיות עץ בישראל מספקות מגוון סוגי עצים הנבדלים זה מזה לא רק בסוגם, אלא גם באופן העיבוד שמשפיע ישירות על ייעודו של העץ ועל רמת עמידותו ואיכותו:

ניסור עצים – לצורת הניסור ולסוג המכונה בה העץ מנוסר יש השפעה ישירה על כמות התוצר ושימושיו. כך לדוגמא, עץ בניסור עגול משמש עבור עמודי חשמל, גדרות ותמיכות, בעוד שניסור עץ ללוחות משמש לייצור דקים ולקורות לבנייה.
ייבוש עץ טבעי – ייבוש טבעי של עץ ירוק ברמה של 20% לחות נע בין 20 ל- 330 ימים, וזאת בהתאם לסוג העץ, קוטרו ועונת השנה. ייבוש המבוצע כנדרש שומר על העץ מפני התעוותות וריקבון, מחזק את העץ והופכו קל יותר לעיבוד, וכן מפחית ממשקלו וכך מקטין את עלויות הובלתו.
ייבוש עץ מלאכותי – נערך בחלל סגור ובתנאים מבוקרים של טמפרטורה, לחות ואוורור, ותורם לחיסול חיידקים. ייבוש זה מביא עץ ירוק לרמה שבין 20% ל- 6% לחות בפרק זמן של ביו יומיים ל- 15 יום, בהתאם לסוג ועובי העץ.
אימפרנציה – פעולה המבוצעת בעצים רכים לפני עיבודם, ושומרת מפני ריקבון ומזיקים. קיימות מספר שיטות אימפרנציה כמו שימוש בדודי לחץ בוואקום עם חומרי חיטוי, הזרקת חומרי חיטוי לתוך העץ, או מריחה של העץ בשכבת מגן.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול