מדרגות לעליית גג

מדרגות לעליית גג

 

בעלי בתים פרטיים רבים בוחרים לנצל את המרווח שנוצר בין תקרת קומת הבית העליונה לבין גג הרעפים. חלל זה הוא המכונה "עליית גג".
ניתן לעשות שימוש יעיל בעליית הגג אולם אין הדבר חופשי מאתגרים, כך למשל עניין בקרת האקלים בחלל זה הנוטה להתחמם מאוד בחודשי הקיץ (אם לא יבודד כהלכה גם תידרש השקעה גדולה של אנרגיה כדי לחממו בחורף, חיפוי קירות פנים למשל עשוי לתרום רבות לבידוד).

 

מדרגות לעליית גג

מדרגות לעליית גג

במקביל למציאת פתרונות שיאפשרו ניצול החלל עצמו ישנו עניין הקמת מדרגות לעליית גג. במקרים רבים לא נלקח בחשבון עניין זה בעת התכנון האדריכלי הראשוני ולפיכך יש למצוא פתרונות יצירתיים אשר יאפשרו הצבת גרם מדרגות נוח תוך שאלה אינן מהוות אלמנט מפריע או חוסם.

 

הצורך בעיצוב יצירתי

 

בין אם השמשת עליית הגג נעשית לאחר גמר הבנייה (לעיתים לאחר שהבית נמצא כבר בשימוש זמן רב), או שנלקח בחשבון הצורך בגרם מדרגות לעליית גג עוד בשלב התכנון, הרי שפעמים רבות מסתבר שעיצוב גרם מדרגות כזה הוא מאתגר. הסיבה לכך היא שעליית הגג היא תוספת, מעיין בונוס, לחלל בו ניתן לעשות שימוש.
אין הגיון בכך שגרם המדרגות אליה יגרע מנוחות השימוש בחלל בעל חשיבות רבה יותר, דהיינו החלל של הקומה מתחת לעליית הגג, באזור המיועד לשמש נקודת המוצא עבור מדרגות לעליית גג.

כך יוצא שגרמי מדרגות לעליית גג הם שונים מגרמי מדרגות אחרים במבנה. עלפי רוב יהיו אלה מדרגות עץ, פעמים רבות "מדרגות עץ מרחפות" (לכל מדרגה תמיכה בנפרד והיא אינה נשענת על המדרגה שמתחתיה).
גרם מדרגות לולייני מאפשר מזעור נפח החלל שגרם המדרגות תופס, אולם יש המוצאים כי מדרגות כאלה אינם נוחות די צרכם.
מדרגות עץ אמנם עשויות להוות אלמנט עיצוב מחמיא אולם לעיתים, למשל כאשר החלל בו הן מוצבות מעוצב ברוח מודרנית תוך שימוש בחומרים שעץ אינו משתלב עימם באופן טבעי, יש למצוא פתרונות שיהפכו את גרם המדרגות לחלק מן המראה הכללי ולא לחריג המסגיר צורך בפשרה. חיפוי קירות פנים בעץ יכול להיות בדיוק מעיין
"חוליה מקשרת" שכזו.

 

זוויות וגדלים בלתי שגרתיים

 

עניין המשחק לידם של מי שמתמודדים עם אתגר הקמת מדרגות לעליית גג הוא שככל שמדובר במדרגות כאלה בהחלט מקובל שהן תהיינה תלולות יותר ו/או צרות יותר ונוחות פחות לשימוש ממדרגות המחברות בין קומות הבית העיקריות.
בדרך כלל בעלי בתים אינם מתעקשים שהגישה לעליית הגג תהייה קלה ונוחה כפי שצריכה להיות הגישה לכל מקום אחר בבית. ישנם אפילו בתים בהם המדרגות לעליית הגג מתקפלות אל תוך עליית הגג עצמה ונמשכות מטה כשרוצים לעשות בהם שימוש.

 

ההשפעה של תכונות עליית הגג עצמה

 

עליית גג היא חלל שלו תכונות ייחודיות, תכונות אלה משפיעות על מידת החופש שבתכנון מדרגות לעליית גג. מכיוון שעליית גג שוכנת מתחת לגג משופע הרי שהכרחי שהגישה אליה (הנקודה אליה המדרגות יובילו) תהייה בנקודה מעלייה יש די גובה. עליית גג היא חלל שהשימוש בעץ בו הוא מתבקש ממש, חיפוי קירות פנים המוקמים בחלל עליית הגג יוסיף למראה וישפר את הבידוד התרמי.

מתחת לגג הרעפים צריך ליצור מחיצה בה יונח חומר מבודד (לוחות קלקר או יריעות צמר סלעים למשל). שימוש בלוחות עץ משתלבים מאפשר יצירת תקרה נאה שקל להותיר בה פתחים אל חלונות המשולבים בגג. חלונות שכאלה הם פריווילגיה של עליית הגג ואך מתבקש הוא לנצלה, בתכנון גרם המדרגות לעליית הגג יש לקחת בחשבון גם מיקום חלונות כאלה שכן פתיחתם כרוכה עלפי רוב בירידה של החלון אל תוך חלל עליית הגג. המטפסים אל עליית הגג עלולים לחבוט ראשם בחלק כזה של חלון אם יוצב בלי לקחת בחשבון את הנקודה אליה מגיעות המדרגות.

יש הגיון בשילוב עבודת הקמת מדרגות לעליית גג עם חיפוי קירות פנים בעץ (באזור סביב בסיס המדרגות ובעליית הגג עצמה) שכן בשני המקרים נעשה שימוש בעץ ואותם בעלי המקצוע יוכלו לבצע את שתי העבודות במסגרת פרויקט כולל אחד.

ניצול עלית גג עשוי להיות תוספת ברוכה, בין אם תשמש כשטח מחייה נוסף או רק לצרכי אחסון. מומלץ מאוד להיעזר רק בבעלי מקצוע שצברו ניסיון בביצוע עבודות בניית גישה לעליית גג (סוגים שונים של מדרגות עץ), חיפוי קירות פנים, התקנת חלונות בגג וכו'.

 

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול