פתרונות הצללה לחורף ולקיץ

פתרונות הצללה לחורף ולקיץ

עם בוא החורף כולנו כמעט מצליחים לשכוח את ימות החמסין הקשים של הקיץ הישראלי, אלו שעד מהרה ישובו אלינו וישכיחו את ניחוחות הגשם הממלאים כעת את הרחובות… אך הקיץ הישראלי הוא ארוך וממלא את מרבית חודשי השנה בשמש, שלא נחסכת מאיתנו גם בחלקים ניכרים מן החורף, לכן חשוב לבדוק אילו פתרונות הצללה קיימים ואילו מהם מתאימים במיוחד עבורכם, כך שיותירו את הגינה או המרפסת שלכם שימושית למקסימום ניצול לאורך השנה.

קיימים בשוק מגוון פתרונות הצללה קבועים או ארעיים, חלקם זולים מאוד, חלקם יקרים מאוד- וכמובן שבטווח שביניהם ניתן למצוא עוד מגוון רחב של הצעות ליצירת צל.

החל ברשתות צל שמווסתות את חדירת השמש באחוזים שונים לפי צפיפותן, דרך מרקיזות בטכנולוגיות שונות ועד למבני פרגולות בעץ שממוקדות גם בעיצוב ולא רק בפתרון הפרקטי להצללה.

פתרון מסוג הסוככים הרכים, כגון רשתות צל ומרקיזות, הם פתרונות ארעיים יותר מאשר מבנים כמו פרגולות. הם אמנם מאפשרים תמרון ושימוש בהתאם לצורך אך הם גם גוררים עיסוק מתמיד בתחזוקה ושימור.

רשתות צל הן פתרון זול יחסית להצללת שטח המרפסת או הגינה. חסרונן העיקרי בכך שכאשר הן מותקנות באופן קבוע הן נוטות לצבור אבק ומיני עלי שלכת ונשירים הממלאים את הרשת, ובעונת הגשמים הן מתמלאות ועלולות לקרוס תחת כובד המים, על כן יש לדאוג לנקזן או לקפלן בחורף.

מרקיזות שונות עשויות גם הן חומר רך, אך קשיח יותר מן הרשת, הן גם יקרות יותר משום שהן מאפשרות שימוש במבנה פתיחה וקיפול זמין, ובהתאם לטכנולוגיה גם מידת פשטות וזמינות התפעול של המרקיזה. חסרונן העיקרי בדהייה בשמש, בקשיי עמידות בפני רוחות המאפיינות גם את חודשי הקיץ שלנו ובתקלות מנגנון אפשריות.

בניית פרגולה נחשבת ליקרה שבפתרונות הצללה המצויים, אך היא גם העמידה ומאריכת הימים שבהם. במחסן עצים מחירים של פרגולה נקבעים לפי מידותיה וסוג העץ ממנו היא בנויה, כך שקשה להעריך מחיר באופן מדויק ללא פרטים אלו, אפשר בכל זאת לומר באופן כללי, שניתן לבנות פרגולה במחיר שאיננו עולה בהרבה על זה של מרקיזה חשמלית, כאשר לצד עלות זו קיימת גם התועלת בעמידותה הבלתי מעורערת ובפשטות התחזוקה של הפרגולה לעומת חברתה המתקפלת.

לקבלת ייעוץ לגבי פתרונות הצללה אפשריים נוספים בעץ, אנא פנו אלינו טלפונית ונשמח לעזור ולייעץ.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול