דק סינטטי פי וי סי PVC

דק סינטטי – פי וי סי – PVC

דק פי וי סי

דק פי וי סי, כפי שמעיד עליו שמו, הוא דק העשוי לוחות מן החומר שכמעט כולנו מכירים בשמו PVC אולם לא כולם מבינים מהן תכונותיו ומדוע הוא כה מתאים לשמש להקמת דקים בגינה או במרפסות במקום עץ טבעי.

בפסקאות הבאות נרחיב על הPVC עצמו, יתרונותיו ושימושיו העיקריים בתחום חיפוי משטחי רצפה.

מהו PVC

PVC הם קיצור מקובל לחומר ששמו המלא – Polyvinyl chloride, זהו החומר הפלסטי השלישי הכי פופולארי בעולם אחרי פוליתילן (polyethylene) ו פוליפרופילן (polypropylene). הפי וי סי הוא חומר עמיד מאוד, הוא אינו מתרכב עם החמצן באוויר (קורוזיה), תהליך התפרקותו איטי מאוד, הוא אטום למים ויכול להחזיק מעמד גם בחשיפה ארוכה לשמש ולפגעי מזג האוויר בכלל.

עם השנים התרבו והלכו השימושים ב PVC, יריעות PVC אטומות למים, ביגוד וריפוד, בידוד כבלי חשמל, מוצרים מתנפחים (סירות, רפסודות, מזרנים, מתקני שעשוע ועוד), כתחליף לגומי ועוד. בתצורתו הקשיחה משמש ה פי וי סי גם בתחום הבניה, ביו היתר גם בבניית דק פי וי סי.

יתרונותיו של ה PVC

לא לחינם הפך ה פי וי סי פופולארי כל כך. הוא בעל משקל נמוך וחוזק גבוה, הוא אינו מחליד, בעל אורך חיים ארוך וניתן למחזור.
פי וי סי במצבו הטבעי הינו בצבע לבן, עובדה זו מקלה על יצירת מגוון מראות המתאימים את ה פי וי סי לשמש כאלמנט עיצוב, תכונה חשובה כשמדובר בחיפוי משטח רצפה. עמידותו הופכת אותו מתאים לשמש ריצוף בבתי חולים, בתי קולנוע, מגרשי ספורט ובתים פרטיים המעוניינים בפרקט או דק פי וי סי עמיד, מאריך ימים והדורש תחזוקה מינימאלית.

בעבר הלא רחוק היו מחירי הפי וי סי נמוכים יחסית היות והחומר יוצר בהיקף גדול בסין. ירידה בהיקף זה גרמה לעליית מחירי מוצרי הפי וי סי כולם. אי הבהירות שנוצרה בעניין מחירי לוחות דק פי וי סי מחייבות בדיקה זהירה על מנת לוודא שאיננו נדרשים לשלם כאשר אנו פונים אל מחסן עצים מחירים גבוהים שאינם מחויבי המציאות.

יתרונותיו של דק פי וי סי

לאור כל שתואר לעיל קל להבין מדוע הפי וי סי מתאים כל כך לשמש לבניית דק. מפתיע ששימוש כזה בו הוא חדש יחסית.
הלוחות מהם עשוי דק פי וי סי אינם סופחים מים ולכן אינם נרקבים או מתבקעים. הלוחות עמידים מאוד בפני שחיקה, שריטות, כתמים ונזקי טפילים או מזג אוויר. דק פי וי סי דורש מעט מאוד תחזוקה, למעשה ניקוי פשוט בלבד בעזרת במים וסבון.

תוצרת ארה״ב

הדק הסינטטי
!הטוב בעולם

:לפרטים ולהזמנות

03-538-6205

ריהוט עץ מלא ייחודי במבצע חיסול